mygel

Ibland blir jag bara så trött på hur folk kan hålla på. Hur giriga och elaka de kan vara.
När jag var liten trodde jag att det bara var barn som betedde sig illa. Barn som inte hade någon vettig uppfostran, inget hyfs eller någon som helst tanke om att värna om de som är viktiga för en själv. Att det var barn som betedde sig illa mot varandra och som betedde sig omoget.
Nu vet jag bättre. Det är de vuxna som beter sig illa. Det är vuxna som skiter i vilka som står i vägen, som själva - helt utan belägg eller tillåtelse- styr i sina små sandlådsstora kungadömen. Där den ena är dummare än den andra och elakare än den tredje. Hur man väver sina nät kring de man kan utnyttja och trampa på och hur man driver de som ser vad som faktiskt händer ut på plankan samtidigt som man sätter munkavle på dem och en snara kring halsen på sig själv.
Jag blir bara så jävla ledsen och arg på sånt. Hur fan man bara kan med att leva med sig själv, när man vet att man behandlar folk orätt. Vad lever man i för värld? Som inte ser vad som händer ?Eller väljer man bara att se det som man själv vill se?
Vart fan är världen påväg egentligen?


POSTAD AV: JennyM

2013-02-28 @ 02:27:26 | http://jmdressyr.se

Åh vad glad jag blir, det värmer att läsa :) Kommer ett svar på din fråga snart med, tar någon i taget sådär. Lite roligare med ett eget inlägg då jag har en tendens till att skriva så mycket haha ;)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar