trött

Alltså det där med squat-utmaningen.... Jag gjorde mina 150 i onsdags och 15 i torsdags (av 160) sen blev det inga fler... Jag är fortfarande väldigt öm i benen, dock blir det betydligt bättre när jag rört lite på mig (och 10 gånger värre när jag slutat röra på mig).
I fredags var träningsvärken helt mördande. Det var inte värk längre, det gjorde bara ont, riktigt jävla jätteont. När jag skulle ta mig till skolan så RAMLADE jag i trappen för att benen inte kunde hålla emot. Men jag överlevde skoldagen och 30 minuter på crosstrainern men sen dess har jag inte gjort många knop.
I fredags kväll var Tobbe ute med ett par kompisar så då passade jag på att dra på mig mina fina gula byxor och gå till kåren med Hanna & Henny. Det var riktigt roligt och vi dansade som dårar. Träffade även Maria på kåren. Det är så himla skönt att prata med henne, det spelar ingen roll hur länge sedan det är vi sågs, det känns ändå alltid som igår. :)
Idag avslutade jag vecko-utmaningen hos Ida Warg, alltså är nu 350 bicycle crunch gjorda, så idag har jag unnat mig en "äta-vad-jag-vill"dag. Nu äter ju visserligen jag vad jag vill varje dag, men idag har jag valt lite mindre nyttiga alternativ. Det har varit mackor, popcorn, dounuts, glass & påskmust. Så jävla gott!
Det bästa av allt är att jag inte har något sötsug, jag tycker egentligen inte om någon annan läsk än must, och skulle jag kunna dricka det året runt så skulle det inte vara gott. Jag är inte glad åt varken chips eller godis. Det enda söta jag skulle kunna äta till jag spricker är dounuts, men jag har inget sug efter det när jag inte äter det.
Imorgon ska jag i alla fall tillbaka till gymmet efter två dagas uppehåll. Siktar på en vända på crosstrainern på morgonen och ett yogapass på kvällen, men vi får se hur det blir. Ska även försöka passera någon sportaffär och köpa nya träningsskor. Mina easytone är gudomligt sköna att gå i, men på crosstrainern halkar jag fram och tårna domnar bort plus att jag har lite funderingar på att börja springa lite och då behöver jag nya skor helt enkelt.
Nu ska jag skriva lite på examensarbetet...


POSTAD AV: JennyM

2013-03-12 @ 02:43:49 | http://jmdressyr.se

Tack för dina alltid lika uppmuntrande kommentarer! :) Kram!

POSTAD AV: JennyM

2013-03-18 @ 02:21:00 | http://jmdressyr.se

Tycker jag låter sunt! Gillar när dom kan gå på fri tillgång till hö eller ensilage.. Vi har ingen möjlighet till det i vårat stall, men i gengäld har jag svårt att få i honom det han äter redan så mer hö än såhär hade det nog inte blivit :)

POSTAD AV: JennyM

2013-04-12 @ 01:37:04 | http://jmdressyr.se

Jag håller faktiskt med dig, läser också Equiss emellanåt. Tycker precis som du den tar upp det som vi dressyrbloggare inte tar upp. Sedan håller jag inte alltid med i det dom skriver, men det är också så roligt med den bloggen för dom är inte som de där typiska akademiska tänket "bara det vi gör är rätt", dom tipsar liksom och det blir en helt annan attityd och inställning till det då, älskar sådant! Vi kan lära oss av alla :)

POSTAD AV: Henny :)

2013-04-27 @ 22:17:25 | http://hennyvinlof.blogg.se/

SV: Åhh, det kallar jag orättvist!!
Hur var det då?! Tycker minsann du borde logga in på din blogg igen och uppdatera lite!! :D


haha, ja. Höjden är väl inte riktigt det som är det största problemet om man säger så! ;)

POSTAD AV: JennyM

2013-05-01 @ 12:34:02 | http://jmdressyr.se

Haha, jaa dum fråga kanske ;) Det är ju nästan det roligaste att se vad folk har shoppat på mässor. Finns ju så mycket fina grejor! :)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar