Beslutsångest deluxe...

September verkar vara en riktig eventmånad i hästvärlden, eller rättare sagt, vecka 39 är en riktig eventvecka. Den 24:e ska jag åka till Vara för att gå på ett seminarium med Jochen Schleese, grundaren av saddlefit 4 life. Den 27:e håller Dr. Gerd Heuschmann (författaren till The Tug of War) en specialclinic i Enköping om vad som finns att lära av de gamla mästarna. SAMMA DAG är Ewa Angatyr, Sveriges enda "Dressage naturally coach" i Vimmerby (2 mil härifrån) och har träningar. Jag sliter mitt hår i beslutsångest just nu. Jag vill så jävla gärna göra båda delarna! Jag väger för- och nackdelar med de båda evenemangen fram och tillbaka utan att komma någon vart. Jag kommer ju garanterat att lära mig massor av båda, men av Gerd blir det ju inte specifikt för just mig och Lotta. Men tänk att få träffa honom, han är ju ungefär att jämföra med Brad Pitt i storhet i hästvärlden. Ewa kan ju däremot hjälpa mig och Lotta i våran resa framåt, men det blir ju inte biomekanik (som är det jag nördar i just nu), vilket det blir för Gerd... Som sagt, beslutsångest deluxe... HJÄLP MIG.


POSTAD AV: JennyM

2013-09-14 @ 05:25:29 | http://jmdressyr.se

Ja det är inte alls roligt att inte kunna sova, men men man får ta det för vad det är :)

Det var en bra fråga, jag ska svara på den i bloggen under dagen lovar jag :)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar