Födelsedag flytt och resa!

Senaste veckan har varit händelserik för min del! (För en gång skull). 
Det började med att Tobbe och jag blev upphämtade av Svenne (Tobbes bästa bundis) i Jönköping i tisdags. Vi åkte till Stockholm och Svennes flickvän Anna, där vi sov över. I onsdags klev vi alla fyra ombord på M/S Baltic Queen och styrde kosan mot Tallinn. Asgött väder när vi åkte, vi satt längst bak på soldäcket och drack drinkar och spelade kort medan vi smälte i solen och såg Stockholm försvinna. När vi spelat färdigt och inspekterat butiken på båten (väldigt viktigt) så åt vi buffé. Jag vart så jävla mätt. Fyra tallrikar med mat och en med efterrätt...
I torsdags förmiddag klev vi i land i Estland, närmare bestämt Tallinn. Jättemysig stad! Lite som Visby, fast ännu mera murar och medeltidsbyggnader. Hur som helst knatade vi runt i Tallinn, åt på en tysk restaurang och Tobbe fick köpa en massa öl som inte finns att få tag på i Sverige. Kan säga som så att han var mycket, mycket, mycket glad...
Sen var det dags för resans första (och enda) missöde... När det var 20 minuter kvar för att boarda inför hemresan upptäcker jag att jag har glömt mitt boardingkort... På båten... innan vi klev av... Så Tobbe och Svenne fick springa, 500 meter + hela båtens längd, enkel väg för att försöka leta reda på mitt kort inne på båten. Nu hittade de visserligen mitt kort, men vad hade hänt om det inte hade kommit fram? Hade jag fått stanna kvar i Talllinn? Går i alla fall numer under namnet "Kortglömmaren". Tror det är något jag kommer få leva med resten av livet.
Hur som helst, fredag förmiddag var vi tillbaka på svensk mark och i fredagskväll var vi hemma i Hultsfred.
I lördags firades min födelsedag (22 år, ytterst gammalt). Jag fick två pikéer från HV Polo, en berlock till mitt Pandoraarmband, en ljuslykta och en sockerkaksform (och förstås resan till Tallinn av Tobbe). Efter frukost var det dags för marken (=marknad på småländska). Där investerade jag i 4 nya orkidéer, en hibiscus och en svampkorg. Efteråt åt vi smörgåstårda och kräftor och pussade lite på Lotta.
I söndags lasttränade vi Lotta (kan skriva mer om det i ett annat inlägg kanske?) och just nu försöker jag samla kraft. Idag ska Lottapotta flytta hem från sommarbetet, men hon har, lägligt nog, blivit biten på ryggen = inte rida hem henne från betet. Jag får således cykla hem, 12 km med Lotta i näven. Det har jag visserligen gjort innan, men just idag bålser det ganska mycket, så jag gissar på att jag över huvud taget inte kommer att kunna stå på benen imorgon.
Långt och jävligt rörigt inlägg, men nu vet ni i alla fall vad jag gjort senaste veckan.


POSTAD AV: Stockholmsjenna.se

2013-10-23 @ 13:14:20 | http://stockholmsjenna.se

Grattis i efterskott!

Svar: Tack! :)
countmeamongyoursaints

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar