äntligen vår

För ett par veckor sedan trodde jag inte att våren skulle komma till Jönköping, men i helgen har den verkligen kommit hit och allt känns så galet jävla bra för tillfället!
Solen är tillbaka och ger energi, MASSOR med energi. Bonuspoängen inför mattetentan är fixade. Geokonstruktionstentan som jag var stensäker på att jag inte klarat, klarade jag!
I fredags var jag hos läkaren för hjärtat och fick svar på många frågor. Jag "lider" av hjärtarrytmi, alltså störd hjärtrytm, men av en snällare variant. Nu har jag fått (köpa) tabletter som ska sänka min hjärtfrekvens och motverka stress och dubbelslag/rytmstörningar. Lite närmare tentan när jag är mer stressad ska jag även göra ett 24-timmars EKG. På akuten hade man även upptäckt lite för höga levervärden men de kunde inte säga vad det berodde på, även sköldkörteln ska kollas upp då min typ av hjärtproblem kan bero på den..
I lördags nyttjade jag även mitt gymkort för första gången. Det blev 30 minuter på crosstrainern och lite benövningar. Igår var det 50 min yoga (av den lugnare sorten) och sedan 5 km promenad i solen runt Munksjön. Idag blev det en ny tur till gymmet, 40 min crosstrainer (närmare bestämt 402 kcal) och lite armövningar. Helt sjukt, men jag längtar efter att få gå dit och träna imorgon igen. Vem hade kunnat tro det? Jag har alltid hatat all form av fysisk aktivitet som inte innefattar hästar eller dans. Och nu längtar jag till gymmet?
Nu ska jag ta tag i disken så att Tobbe kan laga mat och sedan är det matte som gäller resten av kvällen.


POSTAD AV: Henny =)

2013-03-04 @ 19:16:25 | http://hennyvinlof.blogg.se

Åhh, skönt att höra att det är bättre med dig!! <3

POSTAD AV: JennyM

2013-03-05 @ 01:21:48 | http://jmdressyr.se

Du har så rätt så, det viktigaste när man rider en unghäst är som du skriver framåtbjudningen. Den har han alltid haft så det var verkligen tydligt att han tyckte detta var urtråkigt ;) Nej men såklart måste man komma till dessa punkter också ibland, men man får absolut inte bli kvar i det som vi blev... Det var så dumt att jag inte ifrågasatte varför liksom, vad som skulle bli bättre iochmed att han tappade allt, framåtbjudningen, formen, bärigheten, stödet.. Ja allt! Dessutom var han hundra gånger värre att få igenom idag, så uppenbarligen har han dragit på sig spänningar av denna ridningen..
Men tusen tack, du anar inte hur glad jag blir över dina kommentarer! Det värmer verkligen att läsa ska du veta! :)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar