Kotknackare

Jahopp, dåligt med uppdatering på sistone känner jag. Det är nästan så att jag skäms lite faktiskt. Har tänkt blogga flera gånger, men har helt enkelt inte haft tid och ork till det.

I måndags kon hästkiropraktor Håkan Lundell till stallet och gick igenom de flesta hästarna. Han skulle kommit i November. Behöver jag ens säga mer? Är jag förvånad? Hade jag väntat mig något annat? Nej. Får väl tacka gud för att Håkan kom, någon annan förtjänar det fan inte.
Hur som helst så kollade han på Lotta, och hon var faktiskt nästan helt bra! Hon hade liiite ont i höger bog bara. Han kollade även på vår sadel, och guess what? Den ligger perfekt! Kan säga att det var jävligt skönt att höra. Det kostar ju ändå ett par tusen att byta sadel, men den här passade jag in bra;).
Mamma stannade kvar och tittade på när Håkan gick igenom Delphi, och då berättade han en "rolig" sak. Om hästen har ont i höger bog så kan det vid longering/tömkörning i vänster varv ge HÄLTESYMPTOM. Och vad är det Lotta har visat? mhm... just det, lite oren på vänster fram. Men det spelar ingen roll, hon är i alla fall bra nu.
Nej, man behöver inte alltid vara seriös och ja, mina lår ser fetare ut än min mage. Och säkerhetstänket är som ni  kanske ser inte på topp, man ska inte rida i träningsskor...


POSTAD AV: Emma Haag - Fotoblogg

2011-04-13 @ 21:22:23 | http://haags.blogg.se/

Vad skönt att hon är bra igen Sofie! :) hahaha jag rider med i träningsskor ibland ;p ibland får man va lite oseriös :)

POSTAD AV: Sofie

Ja, det är hur skönt som helst, men man är ju lite larvig av sig med tanke på att hon vilat så länge... Jag har i alla fall övergett ballerinaskorna som jag använde i somras ;)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar