uthängd

Jag fick mig en fin uthängning på facebook igårkväll efter att jag ifrågasatt varför våra hästar kvällsfodrades kvart i sju! Alla privathästar hade inte ens kommit in då! Det som retar mig ännu mer är att man först fodrar våra hästar, sedan gör man kvällsjobbet på ridskolan innan man fodrar skolhästarna. Varför kunde man inte väntat med att ge privathästarna med då? De ska ju liksom äta middag INNAN kvällsfodringen med.

Dessutom med tanke på våra halvtaskiga fodringsrutiner så innebar det att alla hästar utom Lotta fick stå utan mat i 12 timmar minst. Är det verkligen okej??
Jag tycker inte det är snällt mot hästarna. De är byggda för att äta lite men ofta. Och i vilt tillstånd äter de mellan 14 - 18 timmar per dygn.
Våra rutiner är inte jättesnälla mot hästarna men de öfriga vardagarna är de mycket bättre, då fodras de ca 20.00. I torsdags fodrades de 20.30 för att igår fodras 18.45.
Så om det är några människor som läser min blogg med någon sorts anknytning till hästvärlden. Snälla berättas om era fodringsrutiner. Vill verkligen få ett slut på detta!


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar