Här vare varmt

Närmare bestämt på min handled blev det varmt idag, lite ganska exakt 150 grader. Mums!
Va ute och tätade med asfaltsklister (asfaltsbitumen) idag. Mitt ute i ingenstans med primitiva metoder. Vi hade en trähink och en träplanka (och man kan ju undra om man ens hade uppfunnit hjulet där vi var? ). Och rätt som det var körde jag emot en sten med min planka, tryckte till, slant och slog i skarven till väggen (där det redan låg massa klister) och hoppsan Kerstin så skvätte det ju givetvis. I ren reflex vände jag bort mig och slet åt mig handen. Så handen gick emot bakficken på byxorna... Jag tittade på handleden och där hade jag en snygg vit jättevåt fläck. Det fattades ju liksom ett lager hud där.. Så jag tittade på byxorna. Oh yes, den bortbrända hudfliken satt numera inbränd i min bakfick, snyggt!
Vi var verkligen mitt ute i ingenstans utan kylspray eller vatten, så jag fick snällt vänta 2,5 timmar innan jag kunde kyla det. Och herre jävlar va ont det gjorde, det bara strålade ut i handen och armen, hela vägen upp till axeln. SÅ (hör och häpna) för en gång skull gjorde jag något vettigt, jag och mamma  åkte till Apoteket och frågade om hjälp. Så nu är skiten insmord med smärtstillande salva, har kompress och gasbinda. Om man inte vet vad som hänt kan man typ tro att jag försökt skära av mig handen eller nått sånt...
Men vad hände sen?...
Efter att allt var fixat som det skulle så slutade det att svida och började istället att göra ont :( Riktigt ont, det känns som om någon slagit mig med ett järnrör eller något liknande typ... Inte kul alls. Hoppas verkligen att det blir bättre snart...


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar