Lotta <3

Min fina lilla prinsessa är nu som de flesta vet tillbaka i Kristineberg, där går hon själv i sin hage med 20 cm hög klöver (så den snygga sommarformen kommer att vara borta på nolltid). Hur eller hur så fick jag ju cykla med henne till Kristineberg eftersom att hennes knölar på ryggen blobbat upp som kantareller i skogen igen. Men i fredags/lördags så la sig många av blobbarna runt manken. Så igår red jag mitt första barbackapass och det var så himla roligt! När hon inte fått jobba på ett tag så blir hon så himla arbetsvillig, trampar på och bara vill mermermer. Tycker nog egentligen bättre om att rida barbacka ä att rida med sadel. Nej jag är inte knäpp, men jag är sned i kroppen vilket med stigläderoch sadel gör att min vikt snedfördelas. Men barbacka så kan jag sitta mitt över utan att helahela tiden behöva tänka på det, och om jag sitter fel så blir det fel. Med sadel och grejer så upplever jag bara att man hela tiden omedvetet manipulerar sina egna fel för att man tycker "hästen tittar helatiden åt ett håll". För mig tror jag att ett stort problem är sadeln. Jag hade haft den ett tag innan jag upptäckte att jag verkligen var sned, jag trodde det var Lotta som var det. Och därefter har hon lärt sig att skjuta sadeln åt ena eller andra hållet. trots att jag upplever att jag trampar tillbaka sadeln så tvivlar jag på att den alltid följer med mig tillbaka.

På slutet fick ja glite småtips av Meg på hur jag skulle få maximal ryggverkan och hon gick så jävla bra! Meg ändrade egentligen inte på något direkt, men det kändes "viktigt" att på något sätt få bekräftat att jag ändå var på rätt väg, så jag vågar stå på mig när Lotta ifrågasätter mina beslut. Längtar verkligen efter att åka hem till helgen och få rida igen :D.
Känner att jag är på bra humör idag, det var chill i skolan. Vi började med en ny kurs, Industriell ekonomi och entreprenörskap, intressant men en jävla massa termer som säkerligen kommer att röra till det för mig. Nu så har Tobbe bjudit på mat, trattkantarellsrisotto med parmesan - det är inte illa pinkat om man är student, och så himla gott var det med! Han är bara bäst min Tobbe :)


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar