Ont i röven

Igår var jag riktigt ynklig, det blev därav ingen vidare uppdatering... Dels för att jag inte orkade och dels för att jag inte hade tid, men det skriver jag mer om sedan.

Jag skulle ju som sagt cykla med Lotta från sommarbetet i Bjärkhult, via Brunnsvik, Basebo, Fallhult, Ormestorp till ridskolan i Kristineberg i fredags. Det gick faktiskt över förväntan, Lotta skötte sig jättebra! I början ville hon inte riktigt gå fram, men när vi kommit till Basebo så släppte det och hon började dra. Gött! Då behövde jag inte trampa lika mycket, bara att grabba tag i manen när man blev trött ;) Dessutom bevisade hon ännu en gång sin trafiksäkerhet, vi mötte massor med bilar och minibussar och Lotta rörde inte en fena, inte ens när vi cyklade förbi en stor älgko med två kalvar så gjorde hon något. Eller där ljög jag, hon var lite knäckt över att vara ensam, så hon gnäggade på dem, och på varenda kossa ända tills vi kom fram.
Hela turen tog en timme och 50 minuter, sträckan var 1,3 mil. Fy fan vad ont i röven jag haft efter det, har varit fruktansvärt ynklig! Menmen, nu är Lotta där hon ska och hon verkar nöjd:).


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar