dålig dag...

Undrar lite vart ifrån den sjuka entusiasmen kom igår? Har inte en aning, men cirka gurka 15 minuter efter att jag skrivit här på bloggen igår försvann den. För jag körde fast med varenda uppgift jag påbörjade. Så vid ca 21.20 gick jag hem från skolan, så arg att det inte gick att prata med mig. Och fram till midnatt var jag fast besluten om att skita i tentan, hoppa av utbildningen och ta mitt pick och pack för att flytta hem till Hultsfred senast idag. Vad hände egentligen med "suck it up"? Inte en jäkla aning.

Idag har jag inte ens vågat öppna böckerna ifall att det skulle gå åt helvete. Tobbe är ju inte hemma, så om jag kör fast så sitter jag ju verkligen fast! Och hur knäckt skulle jag inte blivit över det? Jävligt knäckt och bittrare än en bittermandel skulle jag tro.
Så denna dag har jag ägnat åt terapivirkning. Jag håller ju på att virka en sjal och har nu avverkat 30 av 42 varv. Tror dock att den kommer bli i minsta laget... Så mitt nästa projekt är att göra en likadan fast större tror jag.
Den blir inte heller riktigt lika fin som jag hade hoppats på. Jag har lite tjockare garn än vad man egentligen ska ha (för att jag valde ett budgetgarn), så mönstret blir inte lika tydligt. Men jag funderar starkt på att göra nästa sjal i mörkbrunt Alpacagarn (givetvis eftersom att det är 20% på det fram till årsskiftet, så jag har nog även tänkt köpa på mig ett par extra sådana nystan för att kunna sticka en kofta, mössa och virka en filt). Men i alla fall (det var hit jag skulle komma). Jag har tänkt och tänkt på det här med handarbete... Det är ju inte jättebilligt med garn och broderier... Jag tittade på en fin broderitavla igår, och den kostade nästan 500! MEN (här kommer poängen) om man slår ut den engångskostnaden på hur lång tid man faktiskt sedan är sysselsatt så är det en jävligt billig hobby. Skulle tro att den tavlan tar upp emot 100 timmar att göra (i min takt). Det ger en timkostnad på ca 5 kr.
Jämför det med ridningen. Lotta kostar ca 2000kr/månad i underhåll (säkerligen lite mer), plus att jag brukar träna för ca 2000 kr/månad. Jag lägger 3 timmar per dag i stallet, 30 dagar i veckan. alltså ca 4000 kr per månad / 90 timmar i stallet. Det är en timkostnad på 44 kr för den hobbyn.
Nog för att ridning är roligare och älsosammare än handarbete. Men här får man det i alla fall svart på vitt att det är en dyr sport.
Hoppas att Tobbe kommer hem snart och att han har lite motivation till mig.. Måste verkligen plugga. MÅSTE fixa till Josefines och min raport idag, MÅSTE opponera på en annan rapport, helst idag och MÅSTE skriva Tema teknikfront IDAG. Och jag vet fan inte ens vad jag vill att min ska handla om. Usch, det ser ut som om jag går en lång och tung kväll till mötes.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar