Paket!

Nu har mitt paket från pärlgrossisten kommit. Åh, jag är som ett litet barn på julafton! :D Tänk, nu har jag äntligen något att göra på tåget ;) Fast det hade jag i och för sig redan innan... Håll i er nu, mitt påbärjade monsterprojekt är: ett överkast. Jag virkar ett överkast till en dubbelsäng. Det hade ni inte trott va? :) Jag är faktiskt händig när det gäller handarbete, jag broderar, syr, knypplar, pärlar, virkar, stickar m.m. När jag var 15 sydde jag till och med en bal/aftonklänning med infällningar och massa.  De senaste åren har det visserligen inte blivit riktigt lika mycket handarbete som tidigare på grund av att skolan tar tid (nej men gud så konstigt Brorsson, tar skolan tid för dig?).

När jag kommer hem så ska jag äntligen få åka till stallet, har inte varit där sedan i fredags! KÄnns helt sjukt, det är ju jättelänge sedan. Då blir det i alla fall ett dressyrpass på Trombia med fokus på den förvända galoppen och vad Lotta ska göra vet jag inte riktigt. Dels beror det lite på vädret, men jag funderar på att bara tömköra henne idag.
Givetvis borde jag egentligen lägga mer tid på Lotta än på Trombia. Men jag känner att jag måste göra något åt Helena som tack för att vi får ha Lotta hos dem gratis. Och just nu är Lotta lite stelare i kroppen, och det vet jag inte hur jag ska lösa. För det sista jag vill med henne är att hamna i konflikt med henne för att hon är stel. Dessutom så har Helena sagt att hon var jättenöjd med Trombia sist jag hade ridit henne, så då är det ju ännu roligare att hjälpa henne:). Nu måste jag packa ihop mina grejer så jag hinner köpa lite mat och springa till tåget.
Pussokläm!


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar