Semester och loppisfynd

Nu har vi kommit hem från en kort semester i Dals-ed (Dalsland) med hela Tobbes familj, väldigt trevligt men lite otur med vädret bara:(

Vi åkte iaf på förmiddagen i fredags för att det första vi skulle göra var att köra fel. När det står tre skyltar till höger (skyltat bort från Jönköping) och en skylt till vänster (tillbaka till Jönköping) så ska man INTE köra tillbaka (vilket vi givetvis gjorde, haha!). Men efter mycket om och men så kom vi till slut fram. På eftermiddagen/kvällen badades det och grillades, jättetrevligt :).
Söta lilla Otti provade Tobbes kläder. Antingen har hon något att växa i

eller att campa i...

Så söta :')
I lördags var det skitväder... regn och tråk... Så vi åkte på bakluckeloppis (jo ni läste rätt, jag gick frivilligt på loppis). Och jäklar i havet vad jag fyndade (kan alt. läsas: slösade pengar). Dessvärre fick Ottilia feber och kunde inte va kvar på loppisen, så när alla åkt hem åkte Tobbe och jag till Norge, närmare bestämt Halden, och det var rätt fint faktiskt, men fy fan för de slingriga vägarna! När vi kommit hem så var jag sådär alldeles lagom trött så jag passade visst på att sova en timme :P. Efter min tupplur skulle alla spela minigolf (jag hoppade över detta moment på grund av min totala avsaknad av bollkontroll). Lite senare när de andra var och bastade åkte Tobbe och jag till hamnen i Stora Le och satt där o bara myste. Det behöver verkligen inte vara mer än så. Det räcker med varma kläder, fin utsikt och trevligt sällskap. Finns det inte något talesätt som lyder typ "Det är de små sakerna som räknas" ? Hur som helst smidde vi lite planer för helgen v.28 (som för övrigt är nästa gång vi ses). Och om allt går i lås kommer det att bli helt underbart <3.
Vet att det är lite slarvigt skrivet, men det är iaf en kort version av vår helg. Slänger in lite bilder på loppisfynden med! (ska tillägga att vi på resan till Norge även stannade på två loppisar och handlade).
Köpte en söt liten silverbricka
.
Två söta örhängen och ett gulligt pärlhalsband.

Snygg ljuslykta i fattigmanssilver :)
5 glasburkar till lägenheten, vet dock inte vad vi ska ha det till, men nått fyller vi väl dem med?

Smyckesskrin för 10:- är rätt lagom ;)

Trodde jag skulle börja lipa när jag hittade glasskålen. Har ärvt stora delar av den här serien/servisen efter mormor, men har inte alla delar, och tydligen är dessa svåra att få tag på, så jag är så himla nöjd!

Inte jättenödvändig kanske, men kul att ha när man är hästtönt ;) Det var lite kul när jag köpte den där hästgrejen. Till att börja med så lyckades jag pruta ner den lite och när jag skulle betala tyckte han som jag handlade av att jag hade ett fint Pandora-armband, så jag sa att jag även hade ett dubbelt läderarmband men att det var för stort. Trots att jag har den minsta storleken. Då sa han att han hade en lösning på det, så jag följde med runt ståndet till hans bil. Gubben var Pandora-leverantör! Så han frågade vilken färg jag mer gillade (jag sa vitt) så han plockade fram ett enkelt vitt läderarmband och satte ihop på mitt armband för att visa. Sedan skulle han stänga sin bil, så jag var ju tvungen att lämna tillbaka det. Men när jag frågade så sa han att jag skulle behålla det "Det tar vi på reklamkontot, du har ju trots allt en del från oss."

Snacka om glad tjej! Fan, jag bara fick ett armband som vanligtvis kostar 350:- av en total främling mitt ute i ödemarken ingenstans :D Och bra som fan sitter det nu med ^^,


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar