Gotland

Som jag nämnt tidigare var Tobbe och jag på vår första semester tillsammans i förra veckan (8-11 juni), och vi var på Gotland! Det var så himla fint där! Låter kanske lite överentusiatisk, men jag har faktiskt aldrig varit där innan :).

Åkte hemifrån kl 7 på morgonen (FRUKTANSVÄRT åksjuk) och fick sedan slå ihjäl 3 timmar i Oskarshamn i väntan på färjan...
På äfrjan M/S Visby på väg till Gotland :D (lite blåsigt ;) )
Camilla och Kent kom och hämtade oss vid färjelägret i Visby och körde oss till Ygne (ca 1 mil söder om Visby där de bor). Där blev det färska, grillade majskolvar och sedan Camillas fasters rabarberpaj. Hur gott som helst, älskar majs och är sjukt svag för rabarberpaj.
Efter att vi packat upp så åkte Tobbe och jag en sväng till Visby för att handla lite åt Camilla. Passade på att gå in i lite andra affärer med, vart helt såld på en inredningsbutik som hette La Vie. Så jäkla fina saker där inne! (blanda annat ett hästhuvud för 1000, men det hör inte hit). Gick runt lite i Visby, tittade på ringmuren, Almedalen och åt glass innan vi åkte hem igen.
På väg till Lillklint för att titta på utsikten :)
Efter att vi varit både på Lillklint och på stranden var det dags att gå hem och äta. Vi fick hemmagjord plankstek med oxfilé inlindad i bacon, och herrejävlar vad gott det var! Kent kan verkligen laga mat! Efter maten gick allihop till Lillklint för att titta på solnedgången och Kent passade på att klättra upp i ett av tornen på skjutbanan, haha! (sedan gick vi hem och spelade kort, Kent vann och jag fick storstryk, så det talar vi inte högt om...)
I torsdags var vi på utflykt hela dagen:) Vi var på Fårö och åkte runt.
Ser inte helt fel ut va?
Älskling i Sudersand 
Efter att vi varit i Sudersand och strosat runt på stranden o plockat massa snäckor så åkte vi till västra Fårö, närmare bestämt till raukarna i Langhammars.
päväg till Langhammars. Helt lila överallt!
Raukarna i Langhammars Langhammars
Digershuvud
Tobbe i Lauterhorn:)
När vi kommit hem igen så gick vi, Camilla, Kent, Camillas faster och man ner till stranden och grillade, jättetrevligt! Och jag åt borde grillad korv, Cole Slaw och potatissallad (sådant jag HATAR annars), men det här var riktigt gott!
I fredags, som var sista dagen åkte vi in till Visby och köpte våra första saker till lägenheten tillsammans. Låter säkert jättelöjligt, men jag tyckte det var så himla mysigt, nu är det påtagligt på något sätt, det ÄR vi, och vi SKA bo tillsammans. Köpte en teburk, två jättefina doftljus, en lushållare och två ramar :). Det är ju en början iaf ;) .
Lite bilder från Visby :)
På fredagskvällen åt vi gott och spelade spel. Jag vann plump! Haha, med 1 poäng bara, men  ändå, JAG VANN ;) Efteråt spelade vi Bezzerwisser (eller hur det nu stavas?) och där ägde jag ^^,. Älskar såna frågespel! Kan nog tillägga att Kent aldrig kommer glömma att första sateliten hette Sputnik ETT. Sånna småsaker var visst väldigt viktiga :P
På det hela taget var det en helt underbar semester, vi hade kanontur med vädret. Sol och ca 27 grader varje dag. Längtar redan efter Tobbes och min nästa semester som blir v.26 då vi ska till Dalsland med resten av familjen och v.32 åker vi ännu en gång till Gotland :). Tack hjärtat <3


POSTAD AV: Erica

2011-06-14 @ 21:02:42 | http://camillaerica.blogg.se/

Låter som att ni haft det trevligt :) Längtar till vecka 32!!

POSTAD AV: linn

2011-06-14 @ 21:26:32

svar: Tack sa mycket! Den ar kopt pa forever21 :)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar