Hosthäst

Idag är jag inte på humör. Fattar inte vad det är med min mage.. Två dagar i rad har jag fått massor med småsmåsmå vattenblåsor på den när jag solat mer än 40 min :S Vet inte varför? De försvinner så fort jag går in iaf. Låter mamma rida Lotta idag, vill inte rida när jag inte har en bra dag, det är verkligen inte rättvist mot henne känner jag. Dessutom måste jag fixa till min rapport som ska lämnas in imorgon... Kan säga som så att jag känner mig lit lätt omotiverad ovh dåsig i värmen... Så rapporten får vänta ett slag till tror jag...

Hur som helst har Lotta fortfarande kvar sin hosta och därav rubriken... Hon är satt på en kur med timjan men jag tycker inte att det hjälpt på mycket. Vet liksom inte vad jag ska göra? Hon hostar JÄTTEMYCKET vid ansträngning. Jag vet att det inte är något knep eller liknande för att slippa jobba, för hon gör det i hagen. Jag vet även att det inte är foderstrupen eftersom att hon inte har några knölar eller minskad aptit. Alltså är det någon skit i luftstrupen/svalget. Ingen förkylning för hon snorar inte eller är slö. När Ellis var hostig (samma symptom som Lotta) så longerade hon honom länge, tills han till slut hostade upp det som var orsaken till hostan. Ska man göra det, eller kan det vara farligt? Blir hon inte bättre så lägger vi in en kur med honung och pepparmynta... Men det har hållit på i en vecka nu och jag börjar fan undra vad det är för fel. Hon har ALDRIG varit en hosthäst och står inte i ett dammige stall eller äter dammigt/dåligt foder.


POSTAD AV: Maria Johansson

2011-06-04 @ 19:43:15 | http://dressyrsnack.wordpress.com/

sv: Haha vad kul! Hoppas du får se många fina hästar =) /Maria

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar