Jävla telefonförsäljare...

Idga var det tänkt att jag skulle jobba på bruket, att jag skulle börja 06.00. Så jag ställde klockan på 05.00, vaknade och stängde av klockan och somnade om. Vaknade med ett jävla ryck vid haljv 7 och hade världens panik! Slängde på mig kläderna och sprang ner för trappan eftersom jag trodde att mamma glömt väcka mig. Men som "tur" var så var jag inte bortglömd, mams mådde inge vidare idag, illamående och yr. Så jag (som den duktiga dotter jag är) följde med henne till läkaren. Hon har fått godartad kristallsjukdom eller något sånt. Mystiskt va? Vem trodde att man hade kristaller i öronen? inte jag iaf. Så vi åkte till jobbet efter lunch:) Hann nästan med allt jag skulle göra, så jag får åka tillbaka en sväng imorgon och registrera fakturor (låter oerhört kul va? ;) )

I alla fall... När jag väntade på mamma hos läkaren så ringde telefonen med nått långt och okänt nr (som jag bara brukar klicka) . Men idag svarade jag . För en tid sedan så fick Tobbe och jag någon bricka till nycklarna (ni vet, sån där de tstår vart man ska lämna nycklarna om man tappar dem och liknande). Jag tänkte iaf att de bara skulle kolla så att alla uppgifter stämde, så jag pratade glatt med puckot i andra änden. Sedan började han berätta att det även gällde plånbok, id-handlingar m.m m.m. Det lät ju skitbra tänkte jag! På 5 minuter så har man spärrat allt om man tappar plånboken. Men efter 5 minuter så säger han att "Ja, då skickar jag en faktura på 500 till dig så snart som möjligt!" Då blev jag arg... Men jag sa kort och gott att jag tyvärr inte var intresserad av tjänsten för tillfället. Vad säger fanskapet då? Jo han blir arg och snorkig "Det kunde du faktiskt ha berättat med en gång ovh inte slösat min tid!". Jävla apa, han kunde väl fan sagt med en gång att han kom från en tjänst som kostar pengar och inte nämna det det SISTA han gör? Jävla telefonförsäljare säger jag bara! :@
Lotta är i alla fall tjock och glad på sommarbetet. Hon går tillsammans med Penny och ser ut att njuta av livet, idag fick hon till och med en banan, då vart hon nöjd min lilla pussgurka :D


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar