hästhästhästhäst

Ja, det har blivit många vändor till stallet idag... Fast jag slapp morgonvändan, den tog mamma hand om så jag fick mig en välbehövlig  sovmorgon :).

Igår morse var min pärla ute på sin första promenad på nästan 3 månader, det kändes helt underbart! Eftersomvi gick långt också (bergis 500 meter) så behövdes det lite matsäck med ;) .
min älskling <3
Min finaste prinsessa <3
Efter promenaden cyklade jag hem och traskade bort till musikskolan. Det är alltid lika kul där, det känns inte som om man kommit hem på riktigt förens man varit där och hälsat på.
När detta var gjort var det bara att åka upp till stallet igen och rida Dippe.
Fruktansvärt sympatisk ponny som dock har haft det lite för lätt för sig hos tidigare ägare. Han är döstark, envis plus att han har haft ett för stort träns och alldeles för långt bett.
Men igår fick jag honom faktiskt att ge sig, och det är lite det som ridningen går ut på när man rider honom. Man måste få honom att "ge upp" för att man ska kunna börja jobba honom ordentligt och detta mina damer och herrar tog över en timme igår. Nu är det inte så farligt som det låter för mestadels av tiden skrittade jag bara. Funkar det i skritt på honom så funkar det även i trav. Han släppte i allafall igenom till slut och jag fick en riktigt bra känsla i munnen på honom, så jag är nöjd.
Därefter skulle min virrpanna till häst på prommis i ridhuset. Tjenahejsan att det inte gick bra. Till att börja med var hon jättespänd eftersom att de sista två gångerna vi varit i ridhuset har varit när hon ska lastas. Hon bara ångade på, strunade i mig och blev askalassur, slog med huvudet så fort jag bara tittade på henne, skulle sparkas, skulle bitas och till sist ballade hon ur och reste sig. Kul häst , då var korvfabriken inte långt borta kan jag säga.
Jag hade faktiskt inte trott att hon skulle göra så, hon har ALDRIG varit svår att hantera innan. Usch!
Köpte även en snygg ring från Be You UF, riktigt nöjd!

Idag slapp jag som sagt morgonpasset. Åkte upp till stallet på förmiddagen och gick en ännu längre promenad med Lotta, ända bort till "Skrotolle" och tillbaka. Därefter väntade en laserbehandling för Lotta, bara hoppas på att det hjälper:)
Passade på att åka hen ett par timmar mitt på dagen för att åka tillbaka och hjälpa Louisa med Dippe på eftermiddagen. Känns bra att man kan hjälpa någon och bidra med något.
Pratade även lite med Meg, så hon vill att jag ska jobba som ridlärade på en av hennes kurser med. Det kändes riktigt kull att bli tillfrågad :). Sedan pratade vi lite om Lotta, då slängde hon fram den sköna kommentaren "Har du funderat på att ha hjälm när du går med henne?" Hon var lika paff som jag över Lottas beteende igår. Vi pratade även om hennes motion och har konstaterat att om man har en döpigg häst som vill arbeta och som är ohalt i skritt kunde man lika gärna tömköra rakt fram i skritt. TACK! Äntligen någon som håller med mig och mamma.

Nu ska jag bara lata mig och sen ska jag hämta mamma. Man kanske skulle passa på att ta en sväng till kärringgrillen...? hmm.....


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar