Hej mitt vinterland...

Ja... Det här var vad vi vaknade upp till igår - 30 cm nysnö.
INTE OKEJ! Vart tog våren vägen egentligen? I torsdags var ju vädret helt underbart! Det blev ju kaos här i gropen, alla lastbilar stod still för att de inte kom upp för backarna...
Kan säga att den där snön i princip förstörde min dag igår :O. Idag har i alla fall hälften töat bort, och det känns riktigt gött kan jag lova! Har tagit tag i allt tentapluggande nu, och jag blir faktiskt riktigt pepp till att plugga när man ser att solen lyser och snön smälter. Sen är ju vissa ämnen roligare än andra. Det är kul hur saker förändras. När den här läsperioden började tyckte jag att Byggfysiken var fruktansvärt tråkig och vår andra kurs, Organisation, ledning och förändring var skitkul. Nu när jag äntligen börjat plugga är det precis tvärt om - Byggfysiken är jättekul och OLOF:en är dötrist.
Men nu är det inte lång tid kvar tills tentan, OLOF:en är på måndag och Byggfysiken på tisdag, sen får jag äntligen åka heeeeeeeeeeem. Ska bli sjukt gött!
Dessvärre blir inte min vistelse hemma som jag tänkt mig... Lotta är fortfarande inte frisk, hon är halt på ett bakben så henne får jag inte sätta igång. Det som skulle blivit höjdpunkten med att åka hem :( Istället ska jag rida Dippe åt Louise (en ponny i samma stall som Lotta) samt Leminette åt ridskolan.. Det ska iofs bli riktigt skoj, men jag såg ju fram emot att äntligen få sitta upp på min pärla efter två månaders väntan...
Istället får jag jobba och tjäna lite pengar, inte fy skam det heller- pengar behöver man alltid ;)
Dags att återgå till plugget nu, har några instuderingsfrågor kvar att svara på.
Puss&kram


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar