14 timmar kvar

Nu är det 14 timmar kvar till mattetentan och färdigpluggat för idag. Vet inte om det känns bra eller inte... Jag har inte panik i alla fall, det är ju alltid något :)

Över lag så känns det faktiskt som om jag har koll på hur de flesta typer av uppgifter ska lösas, har även löst 4 tentor idag. Det borde hjälpa mig lite iaf. Kan säga att det känns fruktansvärt skönt att veta att jag har 3p med mig till tentan = jag behöver "bara" skrapa ihop 7p, men Anders har sagt att han ska göra en lätt tenta, så då borde det finnas hopp för mig :).
Bara jag inte freakar loss som jag brukar. När saker inte går som på räls har jag i princip bestämt mig för att jag inte kan, gett upp och gått därifrån. Har ju varit lite bortskämd med betygen innan... Har så gott som aldrig behövt anstränga mig för att få VG/MVG, och har jag inte fått det har helvetet brutit ut. Drama queen? "Välkommen ut i riktiga världen" var Tobbes kommentar, haha, här är det inga silkesvantar inte! Det är så fruktansvärt skönt att ha honom till hjälp när jag pluggar, han tar sig verkligen tid att hjälpa mig och förklara så att/tills jag förstår, hur lång tid det än tar. Gullunge! MEN jag har mognat i mitt sätt att tackla problem (lät lite pretto, men jag menar matteproblem) jag ger inte upp med en gång om det inte funkar, jag kollar om jag verkligen gjort rätt (vilket jag ofta inte har, typiskt mig) och jag använder formelsamlingen. Haha, den hade jag inte ens tittat åt om jag hade gjort tentan i höstas. "Det jag inte kan automatiskt när jag kommer in på tentan, det kan jag inte alls. De formler och regler som inte sitter i huvudet när jag kommer in på tentan, de finns inte på formelbladet och jag kommer aldrig att komma på dem." Schysst inställning jag hade va? haha, näe.. Kanske inte allt för schysst, väldigt fail faktiskt. Jag snackade ju omkull mig själv redan 1 månad innan tentan typ = not so clever.
Nähe, nu väntar duschen och sängen. Nattinatti!


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar