Göteborg

Jag har varit fruuuuktansvärt dålig på att uppdatera nu den senaste veckan, men jag har faktiskt en förklaring. Jag och Tobbe har varit på långhelg i Göteborg. Hur mysigt som helst!

Vi åkte dit i fredagskväll efter att jag var färdig i skolan. Rätt så ok restid, 2 timmar med direkttåg = lika långt som till hultsfred.
Hur som helst så bodde vi hos Tobbes mamma och hennes sambo i deras hus utanför Björlanda (om jag inte missminner mig). Hur mysigt litet hus som helst :) .
I lördags var vi på kalas för Tobbes kusin som fyllde 13 år. Så nu har jag träffat lite fler släktingar med familj = morbror med familj samt mormor och morfar.
Tobbe med lilla Ottilia efter kalaset (Ingen av dem var egentligen sådär jätte intresserad av att vara med på bild)
Efter kalaset åkte vi in till Göteborg för att titta på cortegen från Chalmers (som jag pinsamt nog inte visste fanns). Det var faktiskt kul, trots att man fick vänta ett bra tag på den men wtf. Nu har jag sett den, även om vi gav upp efter de 30 första vagnarna. När vi gett upp cortegen passade älskling på att bjuda mig på en tripp till Lisseberg eftersom att jag aldrig varit där. Det var jättemysigt:) Åkte ingenting alls, vi gick bara runt, spelade upp lite pengar och åt på burger king (som jag heller aldrig gjort innan). Eller... Jag åkte faktiskt något. Jag trotsade min fobi för branta trappor och åkte rulltrappa upp till den nya atraktionen Atmosfear.
I söndags var det ingen vanlig dag, för det var vår halvårsdag. Så det var vi givetvis tvugna att fira:). Tobbe fick en snygg väska från MQ av mig och jag fick min present- en långhelg i Göteborg med allt betalt. Hur gulligt är inte det?
I alla fall gjorde vi iordning lite fruktsallad och åkte in till botaniska trädgården. Skitfint ställe, speciellt nu när det var MASSOR som blommade. Dessvärre var det rätt kallt, så vi hade vår picknick och gick där några timmar innan vi åkte vidare till Tildas. Tildas är en jättemysig restaurang med ett väldigt svenskt namn driven av kineser. Inget ont om dem på något sätt, men det kändes lite komiskt :P . Blev i alla fall bjuden på mat - passade på att äta fiskgratäng. Och det var nog fanimej den godaste fiskgratängen jag någonsin ätit (förlåt mamma...)
Vi lyckades även klämma in en spelkväll. En helkväll med mitt favoritspel The amazeing labyrinth. Eller.. Det blev en helkväll, vi skulle bara spela tills jag hade vunnit... Men eftersom jag bara förlorade så gick det inget vidare...
I måndags fick jag gå på Universeum. Haha, jag var som ett barn på julafton! Lite pinsamt låg medelålder bara.. Om man räknade bort föräldrarna så låg väl medelåldern på cirka 4-5 år. Men det var kul ändå:). Dessvärre var inte hajmatningen så spännande som jag hade hoppats på. Man matade inte fisrarna med människor eller fick dem att hoppa sådär coolt som man ser på filmer. Man satte en fisk på en pinne och stoppade ner den till fiskarna :( Tror dock att det var lite coolare om man var 4 år... Efter mycket jagande runt den runda poolen fick jag även klappa en stingrocka. Moahahhaa! Dessvärre lurades den jävla poolen, så jag körde ju givetvis ner hela min jackärm i vattnet. Men är jag förvånad? näe... inte alls...
Jag fick även en kompis på Universeum. Tråkigt nog fick han inte följa med hem...
I måndagskväll hann vi även med en grillning hos Tobbes pappa med hans sambo Camilla och Sofia o Otti. Det var grillade majskolvar, rotfrukter, potatisgratäng och oxfilé. Grymt gott! Fick även följa med Camilla och titta på Råj (hennes häst) som jag inte sett sedan i februari, och attan vad han vuxit till sig! Det där kommer bli en snygg häst, det är jag säker på :).


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar