Livet med Lotta = alltid spännande...

Idag har Lottapotta och jag varit ute på en lång och välförtjänt skogstur:). Var ett bra tag sedan jag red henne i skogen, men det är ju där vi kommer hålla till heeeeeela sommaren :D.

Passade på att beta ute också i 1,5 timme. Jättetrevligt tyckte Lotta, ända tills en vit orm attackerade... (läs: ensilageplast...) Eftetsom att jag stod vänd bort från henne så gjorde även mina stålbeklädda tår det... Så mina obeklädda hälar fick ta smällen. Aj säger jag bara... Efter den hemska attacken var det bara att borsta, pussa, klia, göra iordning och rida iväg!
Och mycket mötte vi... Mopeder/motorcyklar. Tåget, barnvagn (mitt ute i skogen), tant med galen rottwiler, cyklist i full fräs runt en krök i skogen, rådjur,  hästar och sist men inte minst en hästbuss. Heja va kul! Kommer jag någonsin att kunna rida en lugn tur i skogen? tror inte det.. Men det spelar ingen roll för hon bryr sig inte mkt alls... Om hon inte är på bushumör (som idag). Då är alla tillfällen till att bralla bra tillfällen, oavsett om jag sitter i sadeln eller inte. Haha, det är min knäpphäst det :).
Dessvärre är hon så sjukt sönderbiten av alla knott nu... Halsen är precis blodig när man tar in henne och inga av mina 4 insektstäcken är bra :( Någon som vet modell/märke som har en "helsydd" hals, som man trär över huvudet? helst med magplatta.... Kort och gott: Jag vill ha ett täcke med BRA passform (priset kvittar) som sitter lika tajt som ett eksemtäcke typ... Hoppas att jag hittar något i Strömsholm på söndag...


POSTAD AV: Henny :)

2011-05-31 @ 08:58:23 | http://hennyvinlof.blogg.se/

SV: Ja men gör det, vore ju jättekul :D

Och tentan gick helt okej tycker jag, tror jag har klarat den i alla fall så det känns skönt =)



Usch, det låter inte kul det där med knotten och det... Peppa peppa ta i trä så har våran "eksemare", som jag så fint kallar honom, börjat än... Han har klarat sig hittils! Men jag ska se om jag hittar eller hör någon som vet om ett sådant täcke, låter ju inte som det lättaste precis...

POSTAD AV: emmeli

2011-05-31 @ 21:51:48 | http://mywonderfuldream.blogg.se/

Sv: Låter braa! ;)

POSTAD AV: Maria Johansson

2011-06-01 @ 09:44:27 | http://dressyrsnack.wordpress.com/

Sv: Vad kul, hoppas ni får fint väder =)

POSTAD AV: elin

2011-06-01 @ 17:08:55 | http://eliincecilia.blogg.se/

sv: Oj 0.1 det var störande lite.. Hoppas du får ihop det lilla nu då så allt löser sig :)

POSTAD AV: Carolina

2011-06-02 @ 21:09:46 | http://asslatjejerna.blogg.se/

*Det är ju askul med skogen ;D

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar