Bettlöst

Mjo, jag vet att uppdateringen här inte är speciellt bra, och att lova uppdateringar har visst inte hjälpt, Men det får fan blir som det blir. Det är min blogg och det är JAG som bestämmer.

Nu är jag tillbaka i Hultsfred igen, kan inte direkt påstå att det är en håla man saknar. Än mindre saknar jag stallet. (notera att jag säger stallet, inte Lotta, för Lotta har jag saknat!). Men det lunkar på här hemma precis som vanligt, folk tror att det är i Hultsfred det händer. Jisses vad fel de har, men de får gärna tro det, även om de missar en massa.
Red för första gången på över en månad i helgen och fick lite hjläp av Meg. Det var mycket väldebövligt. Fick även hjälp att prova ut en sadel att ha tills vidare eftersom att min inte längre passar. Så om någon vill ha en vid/x-vid dressyrsadel i syntet 17,5" så är det bara att höra av sig. Mer än halva garantin kvar på bommen.
Hr även konstaterat att fröken Lotta börjar bli en stel gammal tant, troligtvis på grund av att hon skulle behöva mer hjälp av Agneta och lite tjockare täcken (det sistnämda är redan fixat).
Igår fick hon nya skor av en mycket nervös hovslagare. Hon är alla hovslagares mardröm, hon har verkligen ingenting att spika i, plus att hon ömmar VÄLDIGT lätt och dessutom har bakhovarna börjat kollapsa. Vi har verkligen ingen aning om varför, vi har inte ändrat på någonting, så vi känner oss väldit vilsna. Någon som har nnågra tips eller ideér?  Aja, det är bara att testa sig fram och se vad som hjälper...
Idag provade jag att rida henne helt bettlöst på ett "specialspecialträns". Eller speciellt och speciellt.... Det var en remontnosgrimma och ett par tyglar - ju enklare desto bättre! Och Lotta älskade det! Hon bar upp sig själv och gick över ryggen utan att jag behövde göra något alls! Så det är definitivt något som vi ska utveckla så småningom.
Det var nog ungefär det jag hade att säga. Är jättegrinig nu, så jag tror nog att jag ska ta och lägga mig, skjuta alla bekymmer framför mig ett tag till - ingen har ju dött av det hitintills liksom.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar