julshopping!

Igår efter att jag försovit 3/4 av min 4 timmar långa lektion och sedan försökt hänga med på den sista 1/4 så åkte Tobbe och jag till A6 för lite julklappshopping och lunch.

Allra först så passade vi på att bli IKEAfamily-medlemmar för att få lite erbjudanden i restaurangen ;) Passade på att äta grillad kycklingfilé, pommes, bea och PEPPARKAKSMOUSSE, och det var bara såååå himla gott!
Efter det så gick vi på A6 och tittade på en massa julklappar, främst till Ottilia. Så hon får en (enligt oss) väldigt gullig outfit. Tobbe köpte även lite andra julklappar, men jag köpte mest saker till mig själv. Fast jag köpte egentligen inte jättemycket saker. På Scorett köpte jag ett Tiamo-armband för 29 pix, lite lagom sådär. Kom på att jag hade en rabattcheck på 100 kronor som går ut om två dagar, så varför skulle man inte använda den lixom?
Mitt andra fynd (som höll på att gå åt helvete) var på H&M. Jag har under hela hösten gått och tittat på en dösnygg svart klänning. Och IGÅR bestämde jag mig för att "nu var det dags". Så jag tog med mig en 36:a till omklädningsrummet. Jag tänkte att det skulle bli bra eftersom att de såg lite stora ut i storleken. Men nope. Så när jag står i provrummet ber jag Tobbe att gå och hämta den ENDA 38:an som hängde ute i butiken. MEN...
Då var det ju givetvis en annan tjej som stod och häll i den när Tobbe skulle ta den... SÅ vi ställde oss på vakt utanför provrummen för att se om hon behöll den eller inte:P. Och efter många långa minuter så kom hon äntligen ut och lämnade tillbaka klänningen. HALLELUJAH MOMENT! Så snabbare än vinden och blixten tillsammans så gick jag och provade hennes återlämnade 38:a. Och satt den bra eller satt den BRA? Jo, den satt ÄNNU BÄTTRE! Så jävla nöjd! Ännu bättre var ju att vi hade 150 kr rabatt på H&M, så man (jag) kan ju låtsas att de 150 kr i rabatt drogs på min klänning, för då kostade den ju bara 100 pix, som hittat! Nu är det väl inte så det fungerar, men i min värld gör det det.
Innte på Cervera gjorde jag mitt nästa fynd! En stor skål och en glöggvärmare med tappkran i den glöggserie som jag köpte förra året. Ännu bättre var att allt var på rea eftersom att det ska utgå ur sortimentet, så jag fick bägge delarna för 300 ist för 500. ja... det var väl inte världens nödvändigaste köp kanske. Men jag ville så gärna ha det! Har mamma en hel glöggserie så ska jag fan med ha det. Punkt slut.
Inne på Hemtex blev det en röd jullöpare med vita hjärtan på (Tobbes val faktiskt). Blev lite sur i söndags när jag skulle lägga på min röda duk som jag ficka av mamma förra året och insåg att den är 1 dm för kort för vårt bord. Det blev inte snyggt om vi säger så.
Inne på Iems lyckades jag tjata på Tobbe två fina kulor och tomtar som vi skulle hänga upp med våra lysande kulor som vi ska ha istället för adventsstjärnor. Men vad upptäcker vi när vi ska skruva upp skiten idag? Jo... Över fönstret är det en stålregel och lättbetong. Bingo. Så nu vet vi inte riktigt hur vi ska få upp allt... Lite tråkigt....
Men det jag skulle komma till med Iems var att de har en sååå himla gullig vitklädd tomte som dansar med en ren, bägge iklädda riktigt thigta discodressar. Och jag bara MÅSTE ha den! Den kan man ju ha lite längre än en vanlig röd tomte eftersom att det : 1. Inte enbart är en tomte och 2. eftersom att de är iklädda vitt och glitter.
Tobbe hatar den och jag ÄLSKAR den, så ni hör ju själva, vi bara MÅSTE ha den.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar