konstig dag

Idag är en såndär knäpp dag när inget känns riktigt bra. När tiden först står stilla, för att sekunden efter bara skena iväg.

Jag gick upp tidigt eftersom jag skulle förnya ett recept på mina minipiller kl.8. Och det gick fort, 15 minuter sen var jag påväg hem igen! Var hos en jättetrevlig barnmorska som tyckte det var roligt att höra att det fanns så unga sambos som trivdes bra med varandra :)
Men när jag kom hem så vet jag inte vad som hände. Jag var jättehungrig och frös som en dåre, så jag kröp ner i sängen igen. Och där låg jag, helt inlindad i täcket ända till kl 13! innan jag över huvud taget orkade resa på mig. Så där försvann halva dagen i en hel uppsjö av konstiga drömmar.
När jag vaknade lyckades jag i alla fall pilla i mig lite mat. Därefter tog jag tag i disken... Det är pretty much min dag så här långt... Eller, nu sitter jag faktiskt och gör min inlämningsuppgift i byggmekanik. Kan inte påstå att jag fattar speciellet mycket, men målet är att jag ska lära mig i alla fall... Så det rer sig nog :)
Jag har även nu i samråd med HippoK9 fått råd om en ötrkur som ska vara stäknande och utrensande som Lotta ska få äta för sina dåliga hovar. Det kalaset gick på över 1000 spänn, men det betalar mamma.
Så Lotta ska nu äta: Hagtornsblad, Hagtornsbär, nypon, blåbär, ginkgo, åkerfräken, ringblomma, maskrosrot. Psyllium, Älgört, Mariatistel, Läkemalva, Rödalm, Lakrits, Kamomill, Maskros, Bockhorn, Gurkmeja och Gotukola. Läkemalva, Mariatistel, Kamomill, Lakrits, Maskrosrot och blad, Snärjmåra, Älgört, Ögontröst, Ros. Nypon, Kelp, Nässla, Boveteört, Alfalfa, Nässla. Det är ju trevligt att någon i familjen i alla fall äter lite nyttigt och hälsosamt. Kanske dock ringer en liten varningsklocka när man inser att hästen och katten är de familjemedlemmar som äter den nyttigaste maten... Eller?


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar