Sadel

Idag har jag provat sadlar, inte bara en, utan tre! Hanna hade tagit med sig en brun KenTaur Athen, 17,5" hem som jag provred idag. En jättebekväm sadel, som låg hyffsat, kasade runt lite pga att jag inte spänt sadelgjorden tillräckligt. Men eftersom att min egna sadel går i ryggen på Lotta, så blir jag ju lite nervös även mot andra sadlar, ifall de också är för låga...

Efter ridpasset så passade jag även på att slänga på Hannas Henri de Revel och en Wellington Elite. Och båda låg så vitt jag kan se och känna - bra. Dock så skulle jag vilja ha upp Wellingtonen och KenTauren 1 cm bak. Inte mycket, men de ligger inte heeelt optimalt. Men eftersom att alla tre sadlarna låg bra så undrar man ju lite om det faktiskt var så att alla låg bra, eller om jag kan för lite så att jag i min okunnighet bara tror att de ligger bra... Hmm... Det återstår att se...
Nu ska jag pallra mig upp för att försöka vara i alla fall lite nyttig...


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar