snillen spekulerar

Dagens sysselsättning är tvättning, men "konstigt nog" så älskar jag det! Att få strosa runt nere i tvättstugan och vika/mangla tvätt i min egna takt och filosofera över livets stora och små bekymmer:P. Det är så härligt! Tvättstugan står ju för det mesta ledig, och att bo i lägenheten närmast tvättstugan är rätt nice :) Det känns liksom inte som om man måste släppa allt och gå ner och byta tvätt på samma sätt som det kändes som när jag bodde på 3:e våningen.

Drömde mardrömmar inatt igen, men inatt var det lite jobbigare drömmar. Jag kunde inte bara vända mig när jag vankade för att sedan somna om. Jag satt istället stel som en pinne i sängen tills kroppen värkte så mycket att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag var helt paralyserad. Inte förens Tobbe hade vaknat och det var ljust ute så kunde jag slappna av och somna om igen. Inte allt för roligt. Så dagen har ju blivit lite förskjuten, och inte mycket har blivit gjort här hemma. Jag har som sagt bara tvättat... Och virkat färdigt ännu en ruta till mitt överkast. Passade även på att mäta lite på överkastet... Och jag tror att jag istället för mina 12x13 rutor kommer att behöva ca 16x18 rutor MINST för att få det som jag vill. Det är alltså 288 rutor istället för de tidigare 156... Gud hjälpe mig. Jag kommer aldrig att bli klar!
Ibland ångrar jag lite att jag valde en så mycket mindre virknål än vad som stod i beskrivningen, jag använder mig av en 2,25mm nål, istället för en 4mm. Nog för att jag visste att det skulle bli mindre för mig, men inte visste jag att det skulle bli SÅ mycket mindre. Jag blir liksom rädd för att mönstret ska se plottrigt ut... Eller att det är så tajt virkat att det inte kommer att bli något fint fall över sängen. jag skulle ju kunna repa upp det yttersta varvet och sedan virka ihop det till ett mindre överkast, typ till en barnsäng och sedan göra ett till en dubbelsäng fast med en större nål. Shit vilka i-landsproblem.  Eller ska man härda ut? och göra färdigt det i den storlek som jag vill ha det? och sedan göra ett till med en större nål och behålla det man gillar bäst? Med tanke på hur länge två härvor garn räcker för mig så är det ju trots allt en billig hobby. Men frågan om jag gör två överkast är ju om jag kommer att vilja sälja något och isåfall om det är någon som är intresserad av att köpa det. Jag menar, jag vill ju ha lite pengar för det, i alla fall så att det täcker upp för garnkostnaderna (som lär bli stora).
Jag har i alla fall bestämt mig för att se om det är någon som vill köpa min halsvärmare i alpacaull. Jag tyckte att den blev fin och så, men den blev lite (mycket) för stor för mig, och eftersom att det är mitt första helt genomförda projekt så känns det lite surt om jag skulle behöva repa upp det... Är det någon som är intresserad av den kan ni väl höra av er(tvivlar dock på att någon skulle vara intresserad, men jag slänger ändå ut frågan)? hade tänkt mig 120kr för den (för att täcka garnkostnaderna).


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar