Vad hände där egentligen?

Ännu en gång har jag fått det bevisat. Jag är mästarnas jäkla mästare på att åta mig STORA projekt och sedan inte slutföra dem. Är jag förvånad att det blivit så ännu en gång?
I fredags så skulle mamma och jag åka till Vimmerby n sväng för vi skulle köpa lite vitaminer till Lotta och jag skulle köpa garn till mitt evighetsprojekt i virkning. Ni kommer kanske ihåg, men i början av sommaren så bestämde jag mig för att jag skulle virka ett överkast till mig och Tobbe.
I alla fall. När vi kom in på Bladhs (handarbetsaffären) så gick jag direkt och hämtade två härvor garn (för er som inte vet så motsvarar det 8 nystan garn).
Men när jag stod i kassan och skulle betala så fick jag syn på något som hängde ner från taket. En sjal, en GRYMT SNYGG sjal som jag kände att den bara MÅSTE jag ha, no matter what. Så jag köpte mönstret. Men jag köpte även garn... (köpte visselrigen ett budgetgarn istället för det alpacagarn som rekommenderades). Smart. Nu kommer jag fan aldrig bli klar med mitt överkast. Hade jag varit någorlunda klar i kolan så hade jag bara köpt mönstert så jag hade det tills jag var klar med överkastet. Men nej då. Jag fick ju hela TIO kronors rabatt på mönstret om jag köpte garn samtidigt.
Och jag som vill ha klart mitt överksat till sommaren... Då ska jag ha 156 rutor virkade, en spetskant runt hela altet och 156 virkade blommor. Men vad har jag? 21,5 rutor ca 5 blommor och ingen spetskant. Tjena hejsan att jag kommer vara klar till sommaren. Ännu mera tjena hejsan med tanke på att jag börjat virka på den där sjalen och inte tänker ge mig förens den är klar. Ytterligare ännu ett tjena hejsan med tanke på att jag håller på att virka en halsvärmare i Alpacaull i Jönköping.
Under den gångna helgens virkande har jag filosofierat igenom mitt numera 20 år långa liv och funderat på vad det var som gick fel. Varför jag tar på mig fler grejer än vad jag rer ut eller varför jag lägger upp mer mat på tallriken än vad jag äter upp. Men jag kunde inte komma på NÅGOT. Det måste ju betyda att det inte är något jag kommit på själv. Alltså är det något som mina ynkliga små gener fått nedärvt från tidigare generationer av det Brorssonska eller Candianska släktet. Punkt.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar