VM i lövblåsning

Kom nu alla mina vänner, det är på Myntgatan det händer, här pågår nämligen VM i lövblåsning! Dessa spännande tävlingar började i morse klockan 07.00 och höll sedan på ända till kl 16.00. Men tävlingen är inte slut, utan den beräknas att tas upp på nytt imorgon kl 07.00 för den spännande finalen! Alla som vill är välkommna att komma och se den spännande uppgörelsen på nära håll. För vem vill inte veta vilken vaktmästare som vinner tävlingen i år? :D

Alltså allvarligt? Vad är det för fel på att kratta löv, som man gjorde på den gamla goda tiden? Vi har inte någon stor bakgård bakom huset, men det är visserligen mycket löv på den. Men det är fan inte så mycket så att det bör ta över en hel arbetsdag! Det måtte fan vara höjden av lathet. Gården är på några 100 kvadratmeter = mindre än en vanlig villatomt. Hade man istället för att blåsa alla löv all världens jävla väg valt att KRATTA ihop dem och eventuellt minskat sin ölmage lite till på köpet så kan jag fan lova att de hade varit klara på max 4 timmar. Men nej då! Här myglas det, här strosar man omkring med en jävla lövblås på ryggen istället.  Och det ekar ju rätt bra på bakgården efter som att den är helt inringad av byggnader. Hade jag varit i skolan så hade jag inte brytt mig, men idag har jeg legat hemma med förkylning och feber hela dagen, sådär lite lagom lättretlig, och DÅ bryr man sig kan jag lova!
Idag var inte riktigt den dag jag ville va sjuk heller, jag skulle ju gått på sittning! Men eftersom jag inte gick på min lektion idag så valde jag att sälja sittningsbiljetten. Känns inte sådär jättebra att gå ut om man har varit sjuk och äter ipren. Visserligen mår jag bättre nu, men ändå. Jag kan nog sysselsätta mig här hemma med. Tobbe har laddat ner Backpacker 3 till mig, typ som Backpacker Junior som jag spelade som liten, så det ska jag sysselsätta mig med efter disken och matlagningen tänkte jag :).


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar