Hemma bra, men borta är nog lite bättre.

Idag har vi kommit hem från en jättehärlig helg i Malmö, helt klart bästa presenten ever.

Vi åkte i fredags runt kl 1, och kl 4 var vi framme i Malmö. Det som återstod av fredagen spenderades på det nybyggda shoppingcentret Entré, och jag köpte inte en enda pinal! Bra jobbat tycker jag :). Efter det så checkade vi in på hotellet som ligger mellan Carolikyrkan och Drottningtorget (om nu någon vet vart det ligger?). SAS Radisson Blu, så jäkla fint!
När vi packat upp så gav vi oss ut på stan för att kolla runt lite och äta på Marathon, en pizzeria med grekisk mat, så det blev varsin Gyrostallrik, löjligt gott! På vägen hem gick vi (uppenbarligen) en lång omväg, för vi hamnade bortåt Dalaplan (och restaurangen ligger typ vid Triangeln).I alla fall så, rätt som det var tyckte jag att jag kände igen mig. Och då hade vi hamnat vid min favoritrestaurang Sultan Palace (dit vi ALDRIG brukar hitta utan att köra fel minst tre gånger). Haha, snacka om att vi blev paffa.
Lördagen inleddes med Hotellfrukost givetvis, och snuskigt god var den med! Efter det gick vi på stan, jättemysigt var det! Inte för att jag köpte något speciellt, en berlock, en ring, ett nagellack, och sist men inte minst: Chokladpraliner från Peter Beijer Choklade. De gör världens godaste praliner, mycket mycket MYCKET bättre än de fuskpralinerna som man kan köpa på typ Kahls. De är handgjorda (tror jag), de har alltid "säsongens smaker" (just nu apelsin samt äpple med kanel) plus att pralinerna är helt fria från konstgjorda ämnen eller konserveringsmedel.
Tobbe köpte ett par "riktiga" jeans. När han nu tjänat ordentlige med pengar i sommar så tyckte jag att han kunde kosta på sig ett par mer "skräddade" jeans, istället för typ Blend eller Dressmann. Så det blev ett par mörkblå Levi's av modell 519 - GRYMT SNYGGA! Plus att Levi's kvalitet är helt underbar.
Framåt 4-5 när affärerna började stänga så satte vi oss vid kanalen i solen i brist på sysselsättning.
Efter ett tag så bestämde vi oss i alla fall för att gå och titta lite i Pildammsparken. Dessvärre var det mulet och blåste svinkallt när vi väl kom till parken, MEN vi hittade dit i alla fall!
Lördagens middag blev turkisk buffé på Sultan Palace. Billigt och rent utsagt jävligt gott, deras lamm är helt himmelskt, bara smälter i munnen. Och inte klagade vi på att det var middagsunderhålling heller - det var magdans! Åh vad jag saknar magdansen, börjar på allvar fundera på att ta tag i träningen igen, det finns verkligen inget roligare än att dansa magdans kan jag lova :). Vi var rätt trötta efter maten, så vi knatade tillbaka till hotellet i lagom tid till att se Fredrik Lindgren komma trea i GP:t i Vojens. Jättekul!
Söndagen började förvånande nog även den med hotellfrukost innan vi packade ihop våra tillhörigheter och checkade ut för att gå till centralen och ta tåget över till Köpenhamn. Hoppade av på Köpenhamns central, knatade upp för hela Ströget och tittade i alla skyltfönster, Gucci, Lois Vuitton, Hermés- i dessa fönster köndes studentpengen helt obefintlig. Den skulle ju inte ens räcka till ett pas skosnören ju:( I alla fall, så åt vi på en kinarestaurang, köpte lite torkad frukt och nötter innan vi fortsatte mot Nyhavn. Där var det en utställning med massa vyer och djur från Europa. Så himla fina bilder, och tänk vilken mäktig känsla det måste varit att få ta de bilderna, få stå några meter från bisonoxar, lodjur, vildhästar, björnar - det måste varit helt underbart!
Där någonstans tog resan slut... Efter att ha suttit och myst lite i solen vid Nyhavn så vände vi om, vandrade Ströget upp, tillbaka till stationen, över öresund och tog bilen upp till Göteborg där vi sov för att sedan ta bussen till Jönköping imorse.
Tack så himla mycket för helgen älskling, den har varit jättehärlig! jag kunde verkligen inte vara nöjdare än vad jag är :) Min fina Tobbe <3


POSTAD AV: Maria Johansson

2011-09-12 @ 20:08:00 | http://dressyrsnack.se/

sv: Har jag aldrig hört talas om, tack för husmorstipset :P Räcker det med att göra detta en gång och så blir den bra sen då eller? /Maria

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar