kantareller!

Helt plötsligt så känns allt väldigt bra, jag sitter och pluggar (hör och häpna), Tobbe står i köket och lagar mat, heeeela matbordet är FULLT med trattkantareller, kantareller och taggsvamp. Tobbe plockade nästan 10 l svamp idag (om inte ännu mera)! Så nu ska trattisarna rensas och torkas, resten har hamnat i kvällens risotto. Lite tråkigt är dock hur mycket svampen krymper vid torkning... 1 l färsk svamp krymper till ca 1,5 dl när den torkas... Så vi får väl ca 1,5 l svamp när allt är "klart".

Har förövrigt varit och hittat en väldigt fin kruka på Interflora idag, typ lite zinkaktig, fast ändå inte. Det spelar i och för sig ingen roll, den passar i vårt fönster, och det är det enda som spelar någon roll. Blev så himla sugen på ett par små ljuslyktor på Interflora med. De ser ut som vasen jag fick av Tobbe på alla hjärtans dag.
För er som inte minns så ser vasen ut såhär. Ända skllnaden mellan den och ljuslyktorna (förutom storleken) var att lyktorna var i typ "fattigmanssilver" istället för genomskinlig. Ni vet när insidan är typ silvrig eller guldig (guldig i detta fallet) men att färgen delvis flagnat bort? Så ser den ut :). I alla fall. De hade använt ljuslyktorna i ett fruktansvärt fint arrangemang. På en avlång silvrig bricka hade de ställt en liten pumpa, tre ljuslyktor och så den vasen jag fick av Tobbe, fylld med kärleksört. Jättefint!
Nähe, nu är nog maten på gång tror jag! Efter maten får jag lägga på ett kol med plugget för då är det True Blood, universums bästa tvserie ;)


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar