Nystart?

Igår gjorde jag något stort. Inte stort för mänskligheten, det kommer inte stoppa krig eller eller världssvälten. Men det är stort för mig, jag har blockerat alla spelappar på facebook. Jag har spelat både farmville och cityville rätt seriöst. Lite för seriöst. Det första jag gjort på morgonen och det sista jag gjort på kvällen har varit att spela. Varenda ledig minut jag haft har cityville eller farmville varit igång på datorn och jag har suttit där slaviskt.

Det fungerar helt enkelt inte. I skolan har jag inte bytt mig nämnvärt, eftersom att jag inte pluggat och därmed inte hängt med. Men nu ska det bli ändring på det!
Nästa vecka är mamma och pappa i Kroatien, så då ska jag vara hemma i Hultsfred, rida Lotta och göra ett (på riktigt) seriöst försök med att komma ikapp lite i skolan. Dessutom har Tobbe fått erbjudande om att jobba extra varje söndag på obestämd tid. Bra va? :D
I måndags började vi att äta lchf med, och hittills så känns det rätt så okej. Inte riktigt så jobbigt som jag hade trott, jag trodde det skulle vara värre att vara ifrån mina potatisar. Men det är lugnt, blomkål är ett rätt så okej substitut faktiskt:)
Dessvärre får jag snart dårdimpen på att ha en inneboende. Inte för att han är otrevlig eller jobbig på något sätt. Mrn för att ALLA mina kläder luktar matos. Det kvittar om det är nytvättat eller inte, det stinker stekos om det. Vad fan ska jag göra åt det? :( Min garberob får inte plats någon annanstans i lägenheten eftersom att Anton bor här... Och problemet med kråksången är att vi för det första inte vet vad Antons bror har sgt gäller med lägenheten, vi vet inte vad Anton "vill med lägenheten". Jag bodde i lägenheten ett halvår med Tobbe och Antons bror = Anton kan stanna iaf till årsskiftet utan att vi har något att säga till om = Mina kläder kommer att stinka länge... Det är tärande, väldigt tärande. Vi vet inte riktigt vad vi ska göra, hur vi ska ta upp det med Anton... Det är bara jobbigt, riktigt jobbigt. Någon som har något bra förslag på hur man ska lösa/ta upp detta? Snälla hör av er i så fall!


POSTAD AV: Lina - Team Hippoteket

2011-09-15 @ 16:26:17 | http://sallberglina.blogg.se/

SV: förra scapahuvan köpte jag på tradera och denna genom en blogg :) hastnet.se håller jag utkik på med! där annonserar jag själv också. mvh

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar