Oh, happy day!

Idag har jag faktiskt (hör och häpna) varit lite produktiv. Jag gick upp tidigt i ottan (08.30) och följde med mamma till jobbet, där jag jobbade i nästan tre timmar. Direkt när vi kom hem så satte jag mig och rensade alla våra gula kantareller, Tobbe hjälpte till på ett litet hörn och nu är han anförtrodd med att förvälla de små godingarna. Och nu på kvällskvisten har jag varit i stallet och tömkört Lotta, hon var kalasduktig! Om någon vill ha ett tips angående tömkörning så är det här det bästa jag kan ge: Lägg en Back on Track ryggvärmare under tömkörningsgjorden istället för ett schabrak! Skitstor skillnad, i alla fall på Lotta.

Förutom allt detta så har jag även gjort chokladbollar - LCHFstyle, och de blev faktiskt helt okej. Men maten har vi fuskat litelite med idag. Pappa bjöd på kalasmat, och det säger man ju inte nej till i första taget. Till förrätt fick vi toast med RIKTIG kungskrabba. Därefter fick vi hemodlade, kokta majskolvar med smör (finns inget godare än hemodlad majs kan jag lova). Och därefter var det min favoritmat; Machas al parmesan. Machas (ett skaldjur som musslor, fast 1000 gånger bättre) på ett snäckskal som gratineras med salt, peppar, olivolja, citronsaft och massor med parmesan. Lätt det bästa som finns!
Nu ska jag ta upp skolböckerna och läsa lite. Eller ja... Snart i alla fall.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar