paus

Har tagit en liten paus från städandet så dammet får lägga sig lite. Inte jättekul när dammet yr som satan och man är dammallergisk kan jag lova. Låter ungefär som om man hade fåt århundradets förkylning. INTE KUL. Nu är det i alla fall nya lakan i sängen och det mesta är bortplockat. Ska strax sätta igång med att damma och torka av allt, funderar på om jag ska låta Tobbe dammsuga när han hittat hem från svampskogen. Känner att jag har lite annat att styra med faktiskt. En dusch vore inte helt fel, plugga lite vore fruktansvärt nödvändigt (tråkigt) men jag vet inte riktigt om jag orkar vara  SÅ hurtig. Det återstår väl att se.

Ska försöka hinna förbi Interflora efter skolan med, MÅSTE köpa en kruka till den nya blomman. Det är inte jättesnyggt med en förliten kruka. Speciellt inte när man bara ser en ful kruk-färgad plastkruka. Lite synd att ögonen fastnar på krukjäveln, för blomman är faktiskt väldigt fin egentligen, när inte krukhelvetet är ivägen.
Egentligen är jag inte ett dugg sugen på att fortsätta städa, vill sätta mig och pilla med min digitala fotoram som jag fick av pappa i present! Har fortfarande inte ens fått upp den ur kartongen... Lite pinsamt seg kanske? ELLER så är det så att jag ska vänta med att ta upp den tills Tobbes och min weekend i Malmö är avklarad? Så att ajg har lite mer bilder att fylla den med? Skulle jag fylla den nu så skulle det nog enbart bli Lotta på bilderna, jättefint! (men det tycker nog inte Tobbe...)
Aja. Nu ska jag sätta fart (eller i alla fall förbereda mig på det.)


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar