Putsa

Idag har jag putsat i stort sett alla lädergrejer Lotta har. Det blev två träns, en martingal, en extra nosgrimma, ett par ridstövlar, ett par ridskor och ett par stallskor (har egentligen mer grejer, men inte som jag använder). Tog faktiskt inte allt för lång tid, trots att det var länge sedan sist! Nu är det snart dags att byta om och åka till stallet. Idag ska jag äntligen rida lektion för Agneta! Det ska bli så himla roligt, trots att Lotta känts lite stel till och från.

Vill ha hjälp med att höja intensiteten i min ridning och få ordning på tempoväxlingarna. Växlar jag framåt så är hon mjuk i munnen, men tappar baken efter ett par steg och blir liksom loj. Minskar jag "bakåt" så blir hon antingen stark eller tappar all energi. Kort satg jag vill ha hjälp att få henne mer i uppförsbacke, så att jag kan börja rida! Det blir lätt att jag sitter och fisrider för att slippa ta diskussioner med henne eftersom att jag inte alltid är helt hundra på att jag i alla lägen kan lösa dem på ett bra sätt.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar