Ensam

Nu är Tobbe framme i Göteborg och jag sitter ensam hemma. Jag trodde nog egentligen att jag skulle vara ganska ledsen över att inte han skulle vara hemma, men faktum är att det är helt ok.
Idag påbörjade vi vår andra kurs för denna läsperiod, nämligen Vattenbyggnadsteknik, och jag tycker det känns som att det kommer bli en väldigt rolig kurs!
Jag är så galet peppad för det här sista året, jag ska sätta alla tentor och alla omtentor så att jag har min examen i juni 2013. Men det krävs att jag ligger i, att jag ligger i nu från början så att grunderna sätter sig. Det funkar inte att jag ska panikplugga dem inför tentorna och ha så mycket ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Mitt allra yttersta mål det här läsåret förutom att ta min examen är att jag i alla fall en läsperiod ska kunna känna att jag har sån koll inför mina tentor att jag är säker på att jag klarar dem, och att jag inte ska behöva få någon nämnvärd ångest inför tentorna.
Nu är det nog ganska svårt för mig att uppnå, men om jag kan lyckas med detta inför enbart en enda tenta så är jag nöjd.


POSTAD AV: Caroline

2012-08-31 @ 12:06:00 | http://Benzie.blogg.se

hej! Tack så himla mycket! :) Hon heter Maria Westman :)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar