Då var det dags

Om tre timmar börjar den här tentaperioden med tentamen i Förorenad mark & avfallshantering (lika ointressant som det låter). Jag vet faktiskt inte hur det känns. Jag vet inte varför jag inte vet hur det känns, men jag har tre teorier: 1. Jag är så väl förberedd att jag inte behöver oroa mig. 2. Jag är så trött på det att jag inte orkar bry mig om hur det går (igår somnade jag sittandes på toaletten). 3. Jag har äntligen insett att det inte tjänar något till att gå och vara orolig, det går som det går, och hur det går, det beror bara på min inställning och mitt engagemang.
Det återstår att se vilken teori som är den sanna...
När dagens tentamen är gjord så är det bara att börja plugga inför nästa tenta, som är på måndag i geokonstruktion. Det är nog den jag känner mig mest oviss om då jag lätt glömmer småsaker i beräkningarna. Måndag klockan 19 är det sedan dags att börja råplugga till den sista tentan i Byggprocessen 2, en 3,75 hp kurs, med en bra bit över 700 sidor i kurslitteratur. Helt orimligt, och hälften av litteraturen är fruktansvärt orelevant. Heja JTH. Tack och lov så har jag i alla fall med mig 2 bonuspoäng till tentan, så det är bara att göra sitt bästa och sedan be till någon form av högre makter att det går vägen....


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar