Vad har hänt?

Klockan är två. Jag har ätit frukost, varit i stallet och fixat, provat sadlar, ridit, lekt med Lovisa, ätit lunch, legat och slöat i badkaret, fixat håret, haft ansiktsmask, cityvillat, happy aquarium mm. Herregud! SÅHÄR flitig har jag nog aldrig varit! Aja, det är väl bara att gilla läget och hoppas att det även håller i sig när skolan börjar igen. Nu ska jag börja plugga, ska se till att INTE gör afel uppgifter idag med -.-

För övrigt kan jag säga att jag provade ju två sadlar idag, en ny och en som jag provred igår. Den nya var vedervärdig. Men den jag red igår (red jag i idag igen för att se om den låg mer still när jag faktiskt kom ihåg att spänna sadelgjorden). Och den låg som en smäck! Nu ska bara mamma provrida och Agneta och Meg ska få säg asitt. Lotta har nog redan sagt sitt om sadlarna ;)
Satte för övrigt ett par klockrena byten både igår idag! Lungt och fint, alla fötter bytte galopp samtidigt, inget studs eller sparkar, inte att hon slog sig fri från formen. Hon bytte jättelugnt för hjälpen direkt när den gavs! Underbara känsla! Bästigaste häst! Synd bara att det tog 3 år innan poletten föll ner helt, men bättre sent än aldrig ;)


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar