motivation

Jag har, precis som vanligt så sjukt svårt att hitta motivationen till att komma igång med pluggandet. Allt ligger framme, jag har en plan för exakt hur jag ska gå till väga, men jag bara kan inte. Jag vill inte. Istället finns det massa andra saker jag vill göra istället. Jag vill gå ut och gå, träna, baka, putsa Lottas grejer, läsa böcker. Men inte plugga. Jag försöker peppa mig med att det bara är ett år till, sedan är det slut. Men det vet jag ju att det inte kommer vara. För jag tvivlar på att jag klipper två exrta mattekurser detta året. Så egentligen har jag väl 1,5 år kvar, eller två beroende på om jag hittar motivationen igen eller inte. Sedan är det ju också så att jag inte vill bli klar i skolan. Jag har gått i skola sedan jag var 7 år - det är allt jag känner till. Jobba känns så otäckt, stort och främmande. Livet liksom ska börja på riktigt, och det är dags att börja planera vart man vill bo, hur man vill bo, vad man vill göra. Om jag är trltt en dag kan jag inte bara skita i att gå till jobbet - men jag kan skita i att gå till skolan.
Dock så är jag ju väldigt sugen på att gå någon form av hästutbildning efter jag är är klar på JTH. Vet inte riktigt vad för utbildning, massör kanske?
För att komma tillbaka till ämnet: jag är numera säker på att jag kommer få läsa på JTH, så jag känner inte någon direkt press till att klara den stundande tentan, vilket kan vara både bra och dåligt.


POSTAD AV: Henny =)

2012-07-25 @ 13:43:26 | http://hennyvinlof.blogg.se

SV: eventuellt torsdag eller fredag... Ska till Lasse och rida men tänkte åka in till stan en runda först i så fall.. Hur länge är du kvar i Jönköping?
Och vad gör du nästa vecka? =)

POSTAD AV: caroline

2012-07-30 @ 21:31:14 | http://Benzie.blogg.se

Men gud vad härligt :) Jag tycker det är bra med sådan koll på sina hästar för allas säkerhet! :) Och det visar ju bara på att hästarna visar sin respekt för männisan som ledare och teamkompis :)
Det blev en Albion k2 men den ska stoppas om så den blir lite fylligare fram :)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar