Semester

Just nu sitter jag och njuter av min första semesterdag, och det känns så jävla gött!
Vaknade klockan 8 och har sedan dess haft Big Bang Theory-maraton. Visserligen så har jag pallrat mig upp ur sängen och tagit mig ner till soffan, även om det tog lite tid. Men gud vad skönt det är att vara ledig! Har bara suttit i soffan och virkat på mitt överkast, det går framåt (om än väldigt sakta...).
Igår vart det en skogstur på min lilla pärla. Hon har, trots rätt bra bete gått ner lite i vikt. I alla fall, hon kändes rätt mjuk redan från början, lite maskar hon när man rider, skjuter över en till vänster i sadeln och sätter ut vänsterbogen. Men det har blivit mycket bättre! Tränade i alla fall på hennes galopp. Hon blir så jävla stark och vill mer än gärna sätta iväg som skjuten ur en kanon när man ska galoppera. Så vi red övergångar galopp-skritt, galopp-halt,  galopp-trav, galopp-halt-rygga (rygga har blivit mycket svårare sedan vi började träna för Elin, då hon inte ryggar "på samma sätt" som vi gör, men det ger sig nog tids nog). Efter en jäkla massa övergångar så vart hon faktiskt riktigt lugn och lyssnade jättebra, men man känner att hon till en liten del, både i trav och galopp knäpper av lite i ryggen och trippar lite, istället för att använda överskottsenergin till att trampa igenom och använda ryggen, men det kommer nog. Funderar på att göra samma sak idag, eftersom att hon ska vila ons-lör då jag och mamma är på semester.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar