sjukstuga

När vi fick hem Lotta för fyra år sedan upptäckte vi ett litet "hål" på undersidan av Lottas vänstra käkben. Efter ett tag började detta att vara (eller om det var sårvätska som klumpade sig då den torkade). Detta har hållit på varje sommarhalvår och slutat på vintrarna. Förutom de sista två åren, då det vätskat lite även under vintrarna. Vet. har hela tiden rådit oss till att låta det vara så länge Lotta inte verkar ha ont av det. Nu verkar hon visserligen inte ha så ont av det, för jag får vara där och pilla hur mycket jag vill. Men jag har börjat lägga märke till att hon inte gärna skummar så mycket på vänster sida när hon har ett bett i munnen. det kan ju hänga ihop med hur hon är att rida, vart hon har sina stelheter. Om hästar har "problem" med ett bakben brukar de ju även ha det med den diagonala bogen. Sådan upplever jag dock inte att Lotta är. Största problemet är vänster bog och att hon gärna försöker sätta ryttaren lite till vänster och sätta ut vänster bak från kroppen.
Idag när jag tittade på såret så såg det ut som att det börjat växa något utanpå hålet. Stort som en fästing och riktigt blodrött. Först trodde jag att det var en droppe blod som bara höll på att koagulera, men jag fick inte loss det? Har inte en endaste aning om vad det kan vara? Det kanske är blod bara, och jag inte kunde dra loss det bara.
Känns mer och mer angeläget att ta ut vet. nu i alla fall.. dessvärre är alla ordinarie på semester, så Lotta får allt vänta till farbror Petter är tillbaka om läget inte förvärras så att hon börjar ha ont.
När jag sedan kom hem till min gosiga lillebror så var det första jag upptäckte ett stort jack i pannan på honom. Antingen har han varit ute och fått stryk (händer titt som tätt) eller så har han lyckats slå upp huvudet i något. Men vet inte hur vanligt det är att katter gör det?
Som om inte det vore nog; jag måste till en kiropraktor eller liknande så snart som möjligt. Har blivit osams med min höft igen, jippi.


POSTAD AV: Henny :)

2012-07-19 @ 22:24:09 | http://hennyvinlof.blogg.se/

Usch, krya på dig!! =)

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar