det här med att planera...

Igår gjorde jag upp en näst intill minutiös planering av mitt liv fram till det att den där äckliga tentan i Geoteknik är skriven. Jag har för femtioelfte gången skitit i det blå skåpet, skjutit mig i foten och fått Tobbe att säga "vad var det jag sa?" Ja. Jag är sent ute med tentaplugget den här gången också. Jag ska egentligen inte ens säga tentaplugg, för det jag pysslar med är basic stuff. Så basic att vi gjorde det första veckan i skolan då jag och min superhjärna valde att skita i att repetera, för jag var så jävla bra. Trodde jag ja... Körde fast på första uppgiften igår. My god! Hur pinsamt och pissigt planerat och repeterat är inte det då?

Tillbaka till min planering i alla fall. Imorse när jag vaknade så hade jag fyra punkter att bocka av på min planering. Nu när klockan nästan är 20.00 så har jag.... fyra punkter kvar på min planering, plus att det tillkommit två äckelpunkter en annan dag. Naah. Min planering var nog inte den bästa. Men jag får ju helt enkelt skylla mig själv, svårare än så är det inte. Däremot måste jag ta tag i att jag har fått skylla mig själv. Och det är jävligt mycket svårare. Så jag antar att det bara är att sätta fart nu. Hoppas att jag överlever, just nu känns det som om näsan släpar mot havsbottnen långt, långt nere i Marianergravens djup, rätt så exakt 10 971 meter under havsytan. Bara att börja simma.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar