ensam hemma

Ikväll är jag för andra kvällen i rad ensam hemma. Igår var Tobbe hos Stoffe & Maria, och idag är han ute och äter & bowlar med jobbet. Lite jobbigt med tanke på att tentan är om 9 dagar och jag känner att jag inte har riktigt så mycket koll på grejerna som jag borde. Men det får gå som det går, jag har ju faktistk börjat komma ikapp rätt så ordentligt i andra kurser tack vare att Tobbe hjälper och stöttar mig. Men jag ska plugga och göra så gott jag kan inför tentan, och det känns ändå rätt så okej.

Idag började vi dagen med att gå till torget för att köpa frukost (och kvällsmys till mig). Så vår frukost bestod av avokado, aioli, färska räkor, nykokta krabbklor och rökt makrillfilé. Och ikväll ska jag äta räkor, krabbklor och havskräftor i min ensamhet. Fast det gör inte så mycket, ibland är det rätt skönt att få vara lite själv :)
Lite osammanhängade inlägg kanske, men jag har inte så mycket att skriva om, det enda som har hänt idag är att jag har gjort mig av med det minst sagt ofantliga berget till disk och dessutom räknat våra tesorter. Inte för att någon bryr sig om hur mycket te vi har, men det är tvåsiffrigt. 27 olika sorter, och snart 1 till. Vet inte om det är friskt. Men jag vrkligen ÄLSKAR te. Det är lätt den bästa drycken som finns :D


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar