äntligen fri!

Inte egentligen, men det känns som om jag är det. Igår satt Hanna och jag i skolan för att göra det sista på vårt projekt som gick ut på att dimensionera stålbalkar, pelare och liträbalkar till ett hus.  Känns fruktansvärt gött att äntligen vara färdig, fast det är lite frustrerande att det egentligen är de små sakerna, som att fixa ritning med detaljer, lägga in beräkningar och snygga till som faktiskt tar tid. Men efter nio långa timmar var vi äntligen klara, både med det nyta projektet, men även med det gamla som vi har rättat till inför slutinlämningen.

Om det ändå vore så väl att man var fri nu, att allt var klart, men det är nu det egentliga plugget börjar. Nu är det ett par dagars plugg inför första tentan som är på tisdag. Därefter ännu en veckas råplugg med konstruktionsteknik (som jag inte har någon större koll på känns det som), efter det väntar en vecka med råplugg till för att klara av omtentan i geoteknik. Sen skulle man ju kunna hoppas att man vore klar. Men icke, när tentorna är över så ska alla mina gamla inlämningsuppgifter fixas till. Det känns helt galet vad mycket saker det är att göra!
Men på fredag ska jag i alla fall få en liten paus från pluggandet, då blir det lunch med bästaste Henny <3 och med lite flyt även en sväng på Charlies vårrea :)
Nu ska jag plugga på, så att jag klarar i alla fall en tenta :)


POSTAD AV: JennyM

2012-05-18 @ 13:52:54 | http://jmdressyr.blogg.se/

SV: Jaa ellerhur? Det är ju trots allt det första intrycket som blir?! Dessutom ska det ju vara som hon sa lika för alla, men det var ju det enda det inte blev på denna tävlingen. Dessutom är tävlingen typ fem ggr dyrare än vanliga tävlingar så det blir ju också ganska orättvist.

Men vet att hingsten som visades efter min var inte alls lika nöjd, ägaren till den var fly förbannad så han sprang och skällde på allt och alla... Så dom lär ha fått reda på det..

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar