Djurplågeri

Till alla hästälskare, djuvänner och alla personer med någon sorts sunda kroppsvätskor, hjälp till att sprid detta vidare!

Ett sjukt djurplågeri pågår bland tränare till Tennessee Walking hästar. Hästmagazinet lade en länk till ett youtubeklipp som var fullkomligt VIDRIGT. Filmen i fråga är 3,5 minuter lång. Jag som är fruktansvärt icke-äckelmagad och klarar av det mesta klarade av 30 sekunder. Det var för en timme sedan och jag sitter fortfarande och kallsvettas med spyan långt uppe i halsen. Visst för att det här är något som inte pågår på detta sätt i Sverige, MEN om vi kan hjälpa de stackars hästar som utsätts för sådant lidande som de i filmen gör genom att enbart sprida detta vidare så är det vår skyldighet.
De 30 sekunder jag såg av filmen var hemska, hästar stod uppstallade i gången och slogs i huvudet med basebollträ. Nackskott ska de jävlarna ha som utsätter djur för sådant!
Jag tänker inte länka till filmen direkt, men HÄR är länken till Hästmagazinets artikel. Välj själva om ni vill titta eller inte, men det minsta ni kan göra för de hästar som utsätts är att sprida detta vidare. Tänk om det var era hästar som utsattes för detta... :(


POSTAD AV: Liselotte

2012-05-19 @ 22:22:36

Jag såg den oxå nyss... Jag blev såååå ledsen.

Varför!!

Det kommer att göra ont i mig förevigt vid tanke på detta :((

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar