Lycklig tjej!

Kommer ni ihåg den vidriga videon jag länkade till här om dagen? I den filmen stod hästar uppstallade i stallgången och blir slagna i huvudet/strupen med basebollträ, elpinnar. Hästar ligger helt utmattade i sina boxar och blir slagna för att de inte orkar resa sig. Den äckliga vidriga jävla tränaren (som jag mer än gärna skulle ge ett nackskott) Har nu åtalats för djurplågeri i USA! Dessutom har han uteslutits ur tränarorganisationen för Walkinghästar. Det är ett så stort steg i rätt riktning!

Vi har visat att vi inte tycker sånt här är okej, folk har äntligen fått upp ögonen för vad som faktiskt pågår! Han var säkerligen inte den end apersonen i USA som är såhär vidrig mot sina hästar, men nu blir i alla fall hans hästar inte längre misshandlade, och de kräk som tränar sina hästar på detta sätt kommer förhoppningsvis att tänkaa till innan de misshandlar sina hästar igen.
Jag delade ju den här videon på min facebook också och fick ett svar som gjorde mig alldeles matt; en RIDLÄRARE skrev till mig att det inte hjälpte att dela sånt här, att ingen ville se (och visst, ingen vill väll se sånt här? Men att välja att inte titta och inte sprida är inte samma sak som att detta inte pågår). Det jag delade var skit. Men herre gud? Om man nu inte vill hjälpa dessa hästar och inte vill se det här, kan man inte bara hålla käften då? Men då kanske man inte ska hålla på med hästar själv om man inte är intresserad av att hjälpa dessa hästar genom att dela den här videon så att fler får veta vad som pågår.
Mellanmjölkspuckot är i alla fall motbevisat, att dela filmen hjälpte. Mannen är ju åtalad :) Är så galet glad för dessa hästars skull just nu att jag inte bryr mig ett skit om hur dagens tenta går, jag tar gärna en omtenta, vetandes att jag har hjälpt dessa hästar (och förhoppningsvis även andra hästar) till ett värdigare liv.


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar