3 timmar

Om tre timmar smäller det, då sätter jag mig i A0320 för att fram till kl. 17.00 för att ha min tenta i vägbyggnadsteknik. Jag har nu på morgonen räknat igenom en gammal tenta, utan några problem. Det jag däremot är lite mer orolig för är teorifrågorna. Eftersom Torbjörn (vår föreläsare) inte har gjort den här tentan så många gånger så kan man inte se något direkt mönster i teorifrågorna från tidigare tentor tyvärr.
Men jag får väl bara ta det lugnt, fokusera och hoppas på det bästa. Går det inte så går det inte helt enkelt, men jag tror och hoppas verkligen att det kommer att gå vägen.
Det jobbiga är att min magkänsla inte säger mig ett skit. Jag är inte speciellt nervös eller orolig över tentan (för vad fan hjälper det egentligen). Det kanske är såhär det känns att vara väl förberedd? Jag vet inte. Och jag kommer inte veta om intigheten i magen är den känslan för än om tre veckor när tentorna är rättade. Nu ska jag gå igenom de gamla teorifrågorna ännu en gång och därefter en powerpoint. Sen får det fan vara nog, då får det bära eller brista (förhoppningsvis inte det sistnämnda).
Så lycka till nu alla i BV3 :)


KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar