Lotta

Idag har världens sötaste lilla häst blivit friserad! Numera poserar Lotta i lugg och den förskräckliga "Elvis-locken" är dold. Fick börja med att rycka manen. Detta var (trots protester) ett nödvändigt ont, då den nedre delen av manen blivit väldigt nött av täcken, och den övre delen är lika tjock som på en islandshäst.
Men hon gör allt framsteg min lilla pärla! För två år sedan gick det åt fyra (!) personer för att rycka hennes man. Anna och Tobbe fick muta henne, jag höll henne (med både brems och kedja om jag inte missminner mig) och Maria ryckte.. Idag ryckte jag henne LÖS i stallgången. Jag ska inte påstå att hon gillade det, hon slänger en del med huvudet och på slutet hade hon lite svårt att stå still. Men åndå! Är jättestolt över min lilla mes :)
Som inte det vore nog så överlevde Lotta att bli tömkörd i ridhuset samtidigt som en från grannstallet var där inne och körde sin ponny. Nu kan det tyckas vara föga märkvärdigt, men Lotta gillar INTE små ponnyer, speciellt inte små ponnyer med vagnar, men idag brydde hon sig inte alls om Sandeman utan tuffade snällt på.
Imorgon blir det ytterligare en tömkörningsdag (tredje dagen på rad) och Andreas ska ge henne en ny omgång med vintersäkra Guccis. Hon är alldeles för lång i fötterna för att man ska kunna rida henne ordentligt nu ändå, och variation är ju alltid bra.


POSTAD AV: Henny =)

2013-01-07 @ 22:46:26 | http://hennyvinlof.blogg.se

Ni är så himla duktiga!!

Det var de flesta ullstoppade sadlarna som passade. De med panel blir för smala över bogen typ...
Så den vi testade mest var en Prestige Paris. fast jag tyckte bättre om prestige Meredith, men den finns såklart inte i ullstoppning så den måste specialbeställas...

Svar: Okej. Ullstoppade är ju inte jätteroliga, kräver ju att man underhåller dem (vilket jag dessvärre inte gjort med min Passier)... Borde egentligen stoppa om min, men är skiträdd att den inte ska passa efteråt eftersom att den inte var nyomstoppad när jag köpte den... Lite lagom löjligt och egotrippat egentligen :(
countmeamongyoursaints

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar