Sinnessjuk

Ibland undrar jag helt seriöst om jag inte har någon lättare liten rubbning av mitt mentala förstånd. Jag älskar att köpa saker till lägenheten, vissa saker är roligare än andra. Själv värderar jag prydnadssaker högre än underlakan och gardiner. Ljuslyktor ligger också extra varmt om hjärtat. Men något som ligger ännu lite varmare om hjärtat är handtvål och sköljmedel (ja, alldeles på riktigt). Jag vet inte riktigt varför, för att det luktar gott? För att det känns vuxet och ansvarsfullt att köpa sin egen tvål? Igår när vi var på City-Gross fick jag till min stora lycka köpa både tvål och sköljmedel (till min stora olycka fanns det bara tre sköljmedelsdofter att välja på). Så om någon annan är lika mentalt rubbad som jag och gillar att köpa tvål så kan jag tipsa om Palmolive - black orchid (stavningen något oklar), den luktar enligt min mentalt rubbade näsa väldigt gott (dessutom extrapris).
Fast nu ljög jag nog lite, orkideér ligger fruktansvärt varmt om hjärtat (men Tobbe har satt totalförbud för att inhandla flera)- Vi har i dagsläget 9 orkideér fördelat i fyra fönster, och jag skulle med glädje knö in ytterligare nio stycken (vilket jag har vissa planer på att göra, men det vet inte Tobbe om). Jag jobbar på en ursäkt för att få köpa nya orkideér nämligen, ALLA mina har börjat tappa sina knoppar och bladen gulnar, ALLA. Vet inte vad det beror på, de vattnas så som de alltid har gjort och får speciell näring (som jag bara köpte för att flaskan var så söt). hmm... Jag kanske inte älskar dem tillräckligt mycket?


POSTAD AV: Henny =)

2013-01-03 @ 12:20:19 | http://hennyvinlof.blogg.se

Jag saknar dig! <3
När är du och Hanna i Jönköping igen? Då bara måste jag komma upp så vi kan ses en helg!! <3

KOMMENTERA INLÄGGET

Namn

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar